هاشمی می‌توانست بعد از انتخابات ۹۲ قهر کند؛ رفسنجانی گفت "از آنها نیستم که از انقلاب قهر کنم"

هاشمی می‌توانست بعد از انتخابات 92 قهر کند؛ رفسنجانی گفت "از آنها نیستم که از انقلاب قهر کنم"

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل تشکل موسوم به مجمع محققین و مدرسین قم گفت: هاشمی رفسنجانی می‌توانست لااقل بعد از انتخابات ۹۲ قهر کند.

به گزارش خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری تسنیم، آیت‌الله سیدحسین موسوی تبریزی دبیرکل تشکل موسوم به مجمع محققین و مدرسین قم در سیزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری که صبح امروز در مجتمع آدینه برگزار شد، گفت: دیدید که در انتخابات 92 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را رد کردند، اما وی اظهار ناراحتی نکرد و می‌توانست لااقل قهر کند، اما ایشان به یکی از بزرگان گفته بود: من از آنها نیستم که از انقلاب قهر کنم.

وی ادامه داد: انسان اصلاح‌طلب باید زمان‌شناس و موقعیت‌شناس باشد.

موسوی تبریزی یادآور شد: تحریم انتخابات هیچ‌وقت حرف ما نبوده و نخواهد بود، چرا که راه اصلاحات از راه انتخابات درست است.

وی به تلاش مردم و روحانیون برای پیروزی انقلاب و به تحصن مرحوم منتظری در دانشگاه تهران اشاره کرد و گفت: آیت‌الله طالقانی تأکید داشت اسلحه ما حضور مردم است.

دبیرکل تشکل موسوم به مجمع محققین و مدرسین قم تصریح کرد: اگر بتوانیم از احساسات پاک جوانان در مسیر صحیح استفاده کنیم قطعا می‌توانیم پیشرفت کنیم، البته هیچ‌کس معصوم نیست و اگر مسیر درست ترسیم می‌شود، بزرگان تصمیماتی را که گرفتند اتخاذ نمی‌کردند.

موسوی‌ تبریزی با اشاره به انتخابات سال 92 اظهار داشت: در سال 92 هیچ‌گاه تحریم انتخابات حرف ما نبوده و نخواهد بود، چرا که راه عزت، اصلاحات و استقلال از طریق انتخابات به دست می‌آید.

وی با بیان اینکه خیلی‌ها دوست دارند عده‌ای انتخابات را تحریم کنند، یادآور شد: برخی افراد دوست ندارند انتخابات آزاد باشد.

موسوی تبریزی با اشاره به اینکه اصلاح‌طلبی غیر از ایده‌آل طلبی است، گفت:‌ ایده‌آل طلبی یعنی راه اصلاحات را بشناسیم و براساس آنچه می‌توان اصلاح کرد پیش برویم.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: انسان انقلابی و اصلاح‌طلب باید زمان‌شناس و موقعیت‌شناس باشد و سیاست را بداند، چرا که یک سیاست‌مدار باید بتواند بین خوب و خوب‌تر بهترین را تشخیص دهد.

وی عنوان کرد: یکی از کارهای مهم احزاب «تشخیص» است. احزاب به معنای بیانیه‌ دادن در مناسبت‌های مختلف نیست، بلکه باید بتوانند مصالح جامعه را تشخیص دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با بیان اینکه اگر نظام به هم بریزد به نفع هیچ‌کس نیست، تصریح کرد: پشت سر عصبانیت، هیچ تدبیری وجود ندارد.

موسوی‌تبریزی با بیان اینکه برخی افراد گلایه‌مند هستند و ما هم گله‌مندیم، به انتقاد از دولت پرداخت و اظهار داشت: حجت‌الاسلام روحانی رئیس‌جمهور شد، اما آن‌طور که ما می‌خواستیم ایده‌آل باشد، نبود و اگر ما ایشان را تقویت نمی‌کردیم و بزرگان ایشان را تأیید نمی‌کردند، نمی‌توانستند به همین مقدار هم برسند.

وی با اشاره به بحث مذاکرات ایران با 1+5، گفت: برخی درباره مذاکرات حرف‌های صهیونیست‌‌ها را اینجا شعار می‌دهند و دو طایفه به صورت یکسان ناراحت هستند که باید بدانیم چرا به این صورت است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: اگر امروز کشور ما آرامش دارد و نمی‌توانند ما را به طرفداری از داعش متهم کنند به خاطر مسیر اعتدالی است که رئیس‌جمهور آن را دنبال و مقام معظم رهبری آن را حمایت می‌کنند.

موسوی‌تبریزی به نامه اخیر رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان غربی و آمریکایی اشاره و تصریح کرد: همان‌طور که رهبر معظم انقلاب خطاب به جوانان اروپایی مطرح کردند همه ما و مسئولان نیز باید با جوانان ایران آرام صحبت کنیم و تأکید کنیم دین را از اصل و ریشه آن بگیرند.

وی با تأکید بر اینکه اهداف ما جز از راه انتخابات پیش نمی‌رود، گفت: ما باید به شرط کنار گذاشتن منیت‌های خود در انتخابات مجلس و خبرگان رهبری عمل کنیم.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon