پرداخت ۷۰ درصد قیمت خودروهای عمومی در قالب تسهیلات نوسازی

پرداخت 70 درصد قیمت خودروهای عمومی در قالب تسهیلات نوسازی

خبرگزاری تسنیم: رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به برنامه وزارتخانه‌های راه و نفت برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل و نقل، گفت:‌در نظر داریم ۷۰ درصد از ارزش هر دستگاه از ناوگان حمل‌ونقل عمومی را در قالب تسهیلات به متقاضیان پرداخت کنیم.

داوود کشاورزیان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با یادآوری این‌که بر اساس بند ق تبصره قانون بودجه برای نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی تسهیلات پیش‌بینی شده است، اظهار کرد: با وزارت نفت در این‌باره به توافق رسیده‌ایم و منتظریم این وزارتخانه مجوزهای مورد نیاز در این زمینه را دریافت کند تا بتوانیم وارد گام اجرایی شویم.

وی با بیان این‌که پیشنهاد پرداخت 70 درصد قیمت خودرو را به‌صورت وام ارائه کرده‌ایم، تصریح کرد:‌ پیش‌بینی ما این است که بتوانیم بخشی از سود تسهیلات را پرداخت کنیم.

وی با بیان این‌که نرخ سود کنونی بانک‌ها بیست و چند درصد و سنگین است، افزود: برنامه داریم بخشی از این سود را به‌صورت یارانه پرداخت کنیم تا مقداری اقساط تسهیلات سبک‌تر شده و قابلیت اجرا داشته باشد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به انجام محاسبات در خصوص پرداخت تسهیلات گفت:‌به‌عنوان مثال مشخص شده یک دستگاه کامیون کشنده در یکسال چه میزانی صرفه‌جویی در مصرف سوخت دارد، همچنین میزان صرفه‌جویی آن در یک دوره نیز محاسبه شده است.

کشاورزیان با بیان این‌که قرار است بخشی از این صرفه‌جویی به عنوان یارانه سود تسهیلات نوسازی ناوگان فرسوده حمل‌ونقل عمومی پرداخت شود، یادآور شد: با ستاد مدیریت حمل‌ونقل و سوخت در زمینه نوسازی خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی هماهنگی لازم را داریم.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه