تغییرات قیمت زغال‌سنگ باید در کشور اعمال شود

تغییرات قیمت زغال‌سنگ باید در کشور اعمال شود

خبرگزاری تسنیم: مقائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ گفت: مزیت‌های انرژی باید در عرصه رقابتی برای همه صنایع منظور شود و باید تغییراتی در قیمت‌گذاری حوزه زغال سنگ صورت گیرد تا صنایع در عرصه رقابت منطقی قرار گیرند‌.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهانو به نقل از روابط عمومی شرکت ذوب‌آهن اصفهان، ابوالحسن فیروزآبادی در حاشیه بازدید ویژه از خط تولید ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به دستاوردهای این شرکت اصفهان اظهار داشت: ذوب‌آهن یکی از صنایع زیر‌ساختی و مهم کشور است که جز آرزوهای دیرینه ملت بزرگ ایران بود که بعد از گذشت50 سال‌، همچنان در عرصه‌های مختلف پیشگام بوده و از زیر‌ساخت‌های لازم برای رشد و توسعه برخوردار است.

وی روحیه مدیران و کارگران این مجتمع بزرگ صنعتی را ارزنده و بالا توصیف کرد و افزود: اگرچه در شرایط فعلی اقتصاد جهان و کشور با مشکلات و رکود مواجه بوده، اما با توانمندی‌هایی که مدیریت و کارکنان ذوب‌آهن از آن برخوردار هستند‌، می‌توان با سرافرازی این مشکلات را پشت‌سر گذاشت‌.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ با اشاره به بهره‌مندی از یارانه‌های انرژی در صنایعی که از کوره قوس برخوردار هستند، بیان کرد: مزیت‌های انرژی باید در عرصه رقابتی برای همه صنایع منظور شود و با توجه به اینکه روش تولید در ذوب‌آهن، روش کوره بلند و استفاده از انرژی زغال سنگ است، باید تغییراتی در قیمت‌گذاری حوزه زغال سنگ صورت گیرد تا صنایع در عرصه رقابت منطقی قرار گیرند‌.

وی با تأکید بر ضرورت تعرفه مناسب بر محصولات فولادی وارداتی گفت‌: این موضوع برای صنایع فولاد ما بسیار مهم هستند و با جدیت پیگیری می‌کنیم تا مشکلات آنها قبل از پایان سال برطرف شده و تعرفه مناسب به آنها اختصاص یابد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon