مشکل نخست بنگاه‌های اقتصادی اردبیل کمبود نقدینگی است

مشکل نخست بنگاه‌های اقتصادی اردبیل کمبود نقدینگی است

خبرگزاری تسنیم: رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل گفت: نبود نقدینگی و سرمایه در گردش مشکل عمده بنگاه‌های اقتصادی استان اردبیل است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، حسین پیرموذن پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی با فعالان اقتصادی استان اردبیل اظهار داشت: باید با تلاش و همکاری همه‌جانبه اردبیل را از بن‌بست تجاری و بازرگانی خارج کرده و زمینه‌ای فراهم کنیم تا رشد روابط تجاری را شاهد باشیم که این امر نیازمند تحرک نیروهای اقتصادی در استان است.

وی در مورد مشکل بنگاه‌های اقتصادی استان گفت: سرمایه در گردش و نبود نقدینگی عمده مشکل این بنگاه‌های اقتصادی بوده که باید در این راستا با همکاری بانک‌ها تلاش و جدیت بر این باشد تا این مشکل بنگاه‌های اقتصادی و تولیدی در استان برطرف شده و بتوانند به فعالیت خود ادامه دهند.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل حمایت از سرمایه‌گذاران را از راهکارهای اصلی توسعه استان دانست و بیان کرد: با انواع مشوق‌های اقتصادی و حمایت‌ از این سرمایه‌گذاران و صاحبان بنگاه‌های تولیدی باید شرایطی را فراهم کنیم تا زمینه ماندگاری و سرمایه‌گذاری بیشتر آنها فراهم شود تا بتوانند توسعه و عمران استان را رقم بزنند.

پیرموذن با اشاره به برخی مشکلات در تولید محصولات کشاورزی تصریح کرد: نبود توازن بین عرضه و تقاضای محصولات کشاورزی استان و عدم برنامه‌ریزی مناسب در این راستا سبب شده تا در این زمینه با مشکلاتی روبه‌رو شوند که با برنامه‌ریزی مناسب سعی داریم این مشکلات را برطرف کنیم.

وی تغییر الگوی کشت و تغییر استراتژیکی در کشت محصولات کشاورزی را از راهکارهای رفع این مشکلات دانست و افزود: با این تغییرات تا حدود زیادی مشکلات کشاورزان استان برطرف شده و شاهد رونق و توسعه بخش کشاورزی می‌شویم.

رئیس اتاق بازرگانی استان اردبیل در مورد مشکل صادرات سیب‌زمینی استان به جمهوری آذربایجان گفت:‌ در این زمینه مسئولان امور خارجه برای رفع این مشکل قول مساعد داده‌اند که امیدواریم با عملیاتی شدن آن دیگر شاهد مشکلاتی در صادرات این محصول استراتژیک در استان نباشیم.

پیرموذن با اشاره به برگزاری نمایشگاه ایران در شهر گنجه جمهوری آذربایجان بیان کرد: این نمایشگاه فرصتی را فراهم می‌کند تا با معرفی و شناساندن بنگاه‌های اقصادی و تولیدی استان بتوانیم تحرکی در پویایی آنها ایجاد کنیم که در این زمینه باید تلاش و جدیت لازم انجام شود.

وی با اعلام حمایت از فعالان اقتصادی استان برای شرکت در این نمایشگاه اظهار کرد: فعالان اقتصادی و صاحبان بنگاه‌های تولیدی که در این نمایشگاه حضوری فعال و موفق داشته باشند مورد حمایت اتاق بازرگانی استان قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon