آیت الله دری نجف‌آبادی: انقلاب اسلامی هویت جدیدی به ایران ‌بخشید


آیت الله دری نجف‌آبادی: انقلاب اسلامی هویت جدیدی به ایران ‌بخشید

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی هویت جدیدی به کشور داده شد و غیرت از دستاوردهای بزرگ این انقلاب است که در این راستا حرکت دو سویه همسر اوباما در ریاض و اندونزی غیرت مسلمانان را جریحه‌دار کرد.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی پیش‌از ظهر امروز در دیدار با اعضاء ستاد دهه فجر استان مرکزی، با اشاره به برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این ایام در استان اظهار داشت: در استان با توجه به 4 هزار و 500 برنامه‌ای که در نظر گرفته شده بدون‌شک کارهای عملیاتی و اجرایی بزرگی انجام گرفته و ده‌ها هزار نفر به شکل مستقیم و غیرمستقیم درگیر بوده‌اند.

وی افزود: امسال با توجه به حساسیت شرایط و منطقه بایستی شرایط در استان برای اجرای این برنامه‌ها بهتر از گذشته بوده و مردم همراهی لازم را داشته باشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: مردم باید حضوری دردمندانه، آگاهانه و در یک کلام غیرتمندانه داشته باشند و امسال این مراسم را باشکوه‌تر از سال‌های دیگر اجرا کنند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به حرکت همسر رئیس جمهور آمریکا در اندونزی گفت: همسر اوباما در اندونزی پوشش خود را رعایت کرد اما با حضور در ریاض و مرکز جهان اسلام این عمل را انجام نداد که این حرکت به غیرت مسلمانان برخورد.

وی افزود: در حقیقت با این 2 شیوه عمل حساس هستیم چرا که دوگانه برخورد کردن با کشورهای اسلامی را نمی‌توانیم به سادگی قبول کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: غیرت از صفات خداوند عالم و پیامبران الهی بوده و باید توجه داشته باشیم که با همین فرهنگ اسلامی و دینی با غیرت عظیم دینی خود گام‌های بلندی در راه شرف و اقتدار کشور برداریم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به پیروزی انقلاب اسلامی ایران گفت: انقلاب اسلامی ایران نعمت بزرگی است که سبب شد تا تاریخ جدیدی در کشور گشوده شود و مسیر قبلی که نظام سوسیالیستی و کمونیستی و رویارویی بلوک شرق و غرب بود تغییر یابد.

وی افزود: در آن دوران و شرایط موجود آن زمان هیچ امیدی برای روشنی چراغ جدید نبود و در دانشگاه‌های ما در آن دوران انقلابی شدن یعنی ماتریالیسم دیالکتیک و حتی دیگر کشورهای اسلامی مانند عراق وضع بدتری داشتند چرا که روحانیت در عراق محصور شده بود و فعال نبودند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در دوران پیش از انقلاب با وجود حرکات حزب توده و جبهه ملی به سبب نبود مبنای اعتقادی کاری از پیش نرفت چرا که آنان طبق نرخ‌های دنیا حکومت می‌کردند و اسلام حاکم نبود.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به دیگر جریاناتی که علیه رژیم شاهنشاهی شکل گرفته بود، گفت: از دل جریان نهضت آزادی جریان منافقین شکل گرفت که متأسفانه هنوز هم این جریان خبیث وجود دارد، آنان که دیدند با نهضت آزادی کاری از پیش نمی‌برند و نمی‌توانند تحولی ایجاد کنند به سراغ اسلحه و شکل‌گیری این جریان رفتند.

وی افزود: جریان‌های مذهبی که معتقد به انقلاب بودند در دوران آیت‌الله‌کاشانی شکل گرفت و جریان فدائیان اسلام از دیگر جریان‌های مذهبی در این راستا بودند که بعدها به جریان مؤتلفه اسلامی تبدیل شدند و رهبر کبیر انقلاب  را در این راه همراهی کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: تنها کسی که توانست جریان‌ها را یکپارچه سازد امام خمینی(ره) بودند که توانستند پیروزی انقلاب اسلامی را محقق سازند چرا که امام راحل شرایط آن دوران را به خوبی لمس کرده و تجربیاتی یک قرنی داشتند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به موفقیت حرکت امام خمینی(ره) در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: امام از سال‌ها پیش از این جریان به بررسی و آسیب‌شناسی جریان‌های پیشین پرداخته بودند و با بینش عمیق خود همه را هدایت کردند تا پیروزی محقق شد.

وی افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی شاهد بیداری اسلامی در منطقه بودیم چرا که در جنگ ژوئن 1967 و پیروزی رژیم غاصب اسرائیل در تصاحب سرزمین‌های اسلامی کسی باور نمی‌کرد که پس از آن مسلمانان در فلسطین و سرزمین‌های اشغالی بتوانند نفس بکشند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی تصریح کرد: در لبنان امام موسی‌صدر توانست حرکات مفیدی را آغاز کند و اثراتش را در منطقه شاهد بودیم اما پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران، حرکت حماس، جهاد و حزب‌الله لبنان شکل گرفت و امروزه در سرزمین‌های اشغالی شاهد مقاومت و ایستادگی مسلمانان در برابر استکبار هستیم.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی بااشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران گفت: ایستادگی مسلمانان که در منطقه شاهد ان هستیم به برکت انقلاب، قرآن و فقاهت ایجاد شد چرا که با وجود امام خمینی(ره) جوهره اسلام، جهاد، شهادت و ایثار برای دنیای اسلام مطرح شد.

وی افزود: عملیات موفق حزب‌الله در ارتفاعات جولان پشت گوش اسرائیل را در برابر این عظمت و هنر داغ کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon