نامه رهبر معظم انقلاب الهام گرفته از نامه پیامبر (ص) به سران ممالک غیراسلامی است


نامه رهبر معظم انقلاب الهام گرفته از نامه پیامبر (ص) به سران ممالک غیراسلامی است

خبرگزاری تسنیم: دبیرکل مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) گفت: نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا وآمریکایی نوشتند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار و الهام گرفته از ارسال نامه پیامبر (ص) به سران ممالک مختلف دوران صدر اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسن اختری پیش از ظهر امروز در همایش علمی پژوهشی سبک زندگی اهل بیت (ع) که در سالن همایش‌های سازمان تبلیغات برگزار شد با اشاره به اهمیت نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی اظهار داشت: نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان اروپا وآمریکایی نوشتند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و الهام گرفته از ارسال نامه پیامبر (ص) به سران ممالک مختلف دوران خویش بود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری افزود:‌‌ همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند طلوع دوره اسلام آغاز شده است و تغییراتی از قبیل تغییراتی که در شرق بوجود آمد نمود می‌یابد.

اختری با اشاره به سبک زندگی اهل بیت (ع) بیان کرد: در چنین شرایطی استفاده از سبک زندگی اهل بیت (ع) بسیار مهم است چون نگاه ویژه‌ای به جمهوری اسلامی ایران وجود دارد و باید الگوی دیگر کشور‌ها باشیم.

وی عنوان کرد: امروز سبک زندگی که از مسلمانان در جهان وجود دارد سبک مناسبی نیست تا بتوان آن را به جهانیان معرفی کرد، آنچه که در جامعه امروز و در میان مسلمانان وجوددارد مورد تائید جامعه اسلامی نیست.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) تصریح کرد: جامعه امروز که شاهد آن هستیم بر سر دوراهی قرار گرفته است که یک حرکت نجات بخش و حرکت به سوی زندگی بر‌تر و مدینه فاضله می‌تواند مورد استقبال همگان قرار بگیرد که مجمع جهانی اهل بیت (ع) در همین راستا گام برمی دارد.

اختری اظهار داشت: باید به سبک زندگی در زمینه‌های مختلف از جمله روابط با حکومت و وظایف حاکمان و وظایفی را که در زندگی مومنان و مردم از طرف حاکمان وجود دارد مورد تحلیل قرار بگیرد.

وی گفت: مسلمانان هنوز به این نقطه نرسیده‌اند که مسئله علم و دانش که یک موضوع روشن و جامع است را در نظر بگیرند، مسئله احیای تمدن اسلامی که مقام معظم رهبری آن را در کنار بحث تمدن اسلامی مورد تاکید قرار دادند موضوع مهم و مورد نیاز جامعه اسلامی امروز است.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) بیان کرد: باید سبک زندگی اسلامی را از یک نقطه‌ای آغاز کنیم و در جامعه اجرا کنیم و سپس به جوامع دیگر انتقال دهیم و در این زمینه الگو باشیم.

اختری عنوان کرد: خیانت، تقلب، ضعف و بی‌دقتی در تولید از مصادیق دوری از سبک زندگی اسلامی است و اگر این گونه اقدامات وجود داشته باشد نمی‌توانیم مبلغ سبک زندگی باشیم.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم تصریح کرد: جامعه اسلامی باید براساس نماز، زکات، امر به معروف و نهی از منکر شکل بگیرد تا به موفقیت برسد، امام علی (ع) به مالک اشتر فرمودند که رشد و پیشرفت جامعه از نظر آبادنی و رشد در زمینه‌های مختلف نیاز به تغییرات در جامعه دارد و فرد و جامعه باید اصلاح شود.

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت (ع) اظهار داشت: ما باید به تولید محتوا در زمینه سبک زندگی اسلامی بپردازیم و سپس آن را برای استفاده جامعه جهانی نشر دهیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon