ساخت نمازخانه‌های بین راهی استان مرکزی در اولویت قرار گیرد


ساخت نمازخانه‌های بین راهی استان مرکزی در اولویت قرار گیرد

خبرگزاری تسنیم: مدیر‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: ساخت نمازخانه بین راهی چه در ورود و چه در خروجی استان باید اولویت قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، حجت‌الاسلام صفرقربانپور پیش از ظهرامروز در جلسه ستاد اقامه نماز با اشاره به اولویت ساخت نمازخانه بین راهی اظهار داشت: ما باید از اولویت تشکیل کمیته عمرانی مسیرهای که در بین راه هستند چه در ورود و در خروجی استان را ساخت نماز خانه قرار دهیم و با برنامه‌ریزی پله پله پیش رویم.

وی افزود: در بخش دوم می‌توانیم اولویت ساخت مسجد را در شهرها یا در شهرک‌هایی که جمعیت دارند و  مسجد موجود از منازل و محل سکونت دور فاقد مسجد هستند قرار دهیم.

مدیر‌کل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: در مناطق فاقد مسجد کارشناسانی که در کمیته عمرانی فعالیت می‌کنند تفکیکی انجام دهند و مکان‌های مناسبی را برای احداث مسجد در نظر بگیرند.

قربانپور با اشاره به ساخت مساجد گفت: امید است که بتوانیم برای پیشرفت در ساخت نمازخانه و مساجد مشارکت مردم هم دیده شود و یک مدیریت جامع برای احداث مسجد و نمازخانه به وجود آید.

وی افزود: در شهر یا روستا باید مساجدی که پربارتر هستند را در نظر گرفت چرا که در بسیاری از مناطق مساجد زیادی وجود دارد ولی افرادی برای اقامه نماز به آن مساجد نمی‌روند ساماندهی و بررسی نیاز واقعی برای ساخت و احداث مساجد وظیفه کمیته عمرانی است.

مدیر‌کل جدید تبلیغات اسلامی استان مرکزی تصریح کرد: از مشکلاتی دیگری که وجود دارد کمبود روحانی برای اعزام به مناطق روستایی و شهرها است چرا که ما با کمبود نیروی عملی مواجه هستیم برنامه‌ریزی صحیح برای اعزام نداریم.

قربانپور با اشاره به اعزام روحانی گفت: روحانی که در منطقه‌ای مستقر می‌شود به عنوان اقامه سنواتی است و از نظر نیاز مالی هم تامین نمی‌شود و با وجود دارا بودن خانه عام حقوق کافی به آن داده نمی‌شود.

وی افزود: باید برای اینکه بتوانیم روحانی را به مناطق شهری و روستائی اعزام کنیم برای تامین نیاز مالی از مشارکت مردم استفاده و با همفکری این اقدام را عملیاتی کنیم.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon