عملیات شبعا قدرت بالای بازدارندگی حزب‌الله را نشان داد

عملیات شبعا قدرت بالای بازدارندگی حزب‌الله را نشان داد

خبرگزاری تسنیم: سفیر سابق ایران در اردن و کارشناس مسائل خاورمیانه درباره عملیات روز گذشته (چهارشنبه ۸ بهمن) حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نشان دهنده قدرت بازدارندگی بالای حزب‌الله بود.

محمد ایرانی،‌ سفیر سابق ایران در اردن و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفتگو با خبرنگار بین الملل تسنیم درباره عملیات روز گذشته حزب‌الله علیه ارتش رژیم صهیونیستی گفت: این عملیات نشان دهنده قدرت بازدارندگی بالای حزب‌الله بود.

وی با اشاره به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به منطقه قنیطریه سوریه که طی آن چند نفر از نیروهای حزب‌الله و نیز سردار الله‌دادی از نیروهای مستشاری کشورمان به شهادت رسیدند، گفت: اسرائیل در شرایط فعلی نشان داد که اگر شرایط برایش مناسب باشد عملیات انجام می‌دهد و به این موضوع نگاه نمی‌کند که حزب‌الله در سوریه در نبرد با تروریسم تکفیری درگیر است. از سوی دیگر مقاومت هم  نشان داد که هر کجا شرایط فراهم شود عملیات انجام می‌دهد.

سفیر سابق کشورمان در اردن افزود: تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی از دیدگاه مسائل داخلی این رژیم و مشکلات داخلی نتانیاهو نیز قابل بررسی است و شاید نتانیاهو با تشدید بحران به‌دنبال این است که جایگاه تندروها در داخل کابینه تقویت شود و بتواند امتیازاتی در رقابت‌های داخلی  کسب کند.
وی افزود: هرگونه توجه بیشتر حزب‌الله و مقاومت به جبهه تقابل با اسرائیل موجب افزایش اعتبار مقاومت می‌شود و توجه ملت‌های منطقه به محور اصلی مقاومت در برابر دشمن اصلی جهان اسلام جذب خواهد شد.

محمد ایرانی ادامه داد: این عملیات برای حزب‌الله دستاورد و اعتبار خوبی داشت و افکار عمومی به‌سمت مقابله با رژیم صهیونیستی برگشت.

ایرانی در پاسخ به این سؤال که تشدید درگیری‌ها چه تبعاتی می‌تواند داشته باشد، گفت: حتی اگر اسرائیل شرایطش به‌سمت استمرار تنش و افزایش درگیری‌ها حرکت کند، وضعیت سخت‌تر از دوران جنگ 33روزه نخواهد شد و جریان مقاومت از این موضوع زیاد آسیب نمی‌بیند.

سفیر سابق کشورمان در پایان افزود: عملیات حزب‌الله نشان داد که قدرت بازدارندگی آن بالاست، به‌علاوه این عملیات در منطقه مزارع شبعا اتفاق افتاد که بخشی از خاک لبنان است که همچنان در اشغال ارتش اسرائیل قرار دارد بنابراین از لحاظ حقوقی و بین المللی نیز این رژیم از قدرت توجیه و عمل بالایی برخوردار نخواهد بود. وی افزود: به نظر می‌رسد رژیم صهیونیستی بیش از این تمایل ندارد وارد عمل گسترده شود.

در پی عملیات پیچیده مقاومت لبنان روز چهارشنبه (8 بهمن) علیه یک کاروان نظامیان صهیونیست در مرز با لبنان، دست‌کم 17 تن کشته و دهها تن دیگر زخمی شدند. رژیم صهیونیستی به زخمی شدن دست‌کم 7 صهیونیست و کشته شدن دو تن دیگر اذعان کرده است.‎

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان