تفکرات تکفیری‌ها نشئت گرفته از تحریکات امپریالیستی است

تفکرات تکفیری‌ها نشئت گرفته از تحریکات امپریالیستی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرمانشاه گفت: برداشت‌ها و تفکرات غیراسلامی و جاهلانه تکفیری‌ها نشئت گرفته از تحریکات امپریالیستی و مخالف اسلام است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی در همایش مدیریت بحران و حمایت از پناهندگان که امروز در کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: این استان در دوران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی همواره شاهد بروز بحران‌ها و مشکلات فراوانی بوده که با استعانت از سیره ائمه دینی بر مصائب غلبه کرده است.

استاندار کرمانشاه سال‌های 1350 تا 1380 را اوج میزبانی کشور از پناهندگان عراقی بیان کرد و افزود: کرمانشاه در ارائه خدمت به پناهندگان افتخارات بی‌شماری دارد به‌طوری که در بحران سال 1350 با اخراج شهروندان عراقی از این کشور شاهد مهاجرت آوارگان به درون مرز‌های این مرز و بوم بودیم.

رضایی بابادی بیان کرد: در سال 1359 دولت بعثی عراق تعدادی از شهروندان این کشور را به‌اتهام هم‌خوانی با جمهوری اسلامی ایران و مخالفت با رژیم بعثی آواره مرزهای ایران کرد و در سال 1366 نیز با بمباران شیمیایی حلبچه سبب مهاجرت 37هزار نفر از اکراد عراقی به ایران شد و به این ترتیب بحران دوم و سوم برای ملت ایران رقم خورد.

وی با اشاره به بحران خلیج فارس که مهاجرت 14هزار نفر از اتباع عراقی به استان کرمانشاه را رقم زد، افزود: در سال 1370 با بمباران روستاها و شهرهای عراق از سوی رژیم بعثی 450هزار نفر به این استان مهاجرت کردند و با در اختیار داشتن امکانات لازم در 36 نقطه از استان ساکن شدند.

استاندار کرمانشاه در تشریح ارائه خدمات مردم کرمانشاه به آوارگان و مهاجران عراقی گفت: در سال 1375 با شروع درگیری‌ها در عراق 50هزار نفر در مرز‌های این استان مستقر و از امنیت کامل و خدمات لازم برخوردار شدند و در سال 1381 با حمله ارتش آمریکا به خاک عراق و افغانستان، جمهوری اسلامی ایران پذیرای 220هزار آواره شد.

رضایی بابادی پهلوانی و مهمان‌نوازی را دو ویژگی قابل ستایش مردم استان کرمانشاه عنوان و اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمسک به سیره ائمه اطهار و پیامبر مکرم اسلام(ص) همواره در اندیشه خدمت‌رسانی به مظلومان است.

انتهای پیام/ج*

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon