منصوریان: دلیل دفاعی بازی کردن تیم ملی در جام ملت‌ها ما بودیم، نه کی‌روش

منصوریان: دلیل دفاعی بازی کردن تیم ملی در جام ملت‌ها ما بودیم، نه کی‌روش

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال نفت تهران گفت: ما بودیم که سرمربی تیم ملی را مجاب کردیم با همان سیستم دفاعی جام جهانی کار را در جام ملت‌های ادامه دهد.

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از بازی فردا (جمعه) مقابل استقلال خوزستان ضمن عذرخواهی از تاخیر 15 دقیقه‌ای‌اش برای حضور در این نشست در مورد این بازی اظهار داشت: از نظر ما فردا لیگ آغاز می‌شود، آن هم از نقطه اول. جدا از مبحث جایگاه‌ تیم‌ها در جدول باید این نکته را بدانیم که به خاطر تعطیلات 50 روزه به نوعی لیگ تازه آغاز شده است. ما در این مدت مشغول انجام بازی‌های دوستانه و تمرینات بدنسازی سخت بودیم.

وی ادامه داد: کاملا می‌دانیم که با استقلال خوزستانی متفاوت روبه‌رو می‌شویم. من برای ویسی و اعتقادات فنی و تاکتیکی‌اش احترام ویژه‌ای قائلم و می‌دانم که استقلال خوزستان نسبت به نیم فصل اول متفاوت‌تر شده و نفرات جدیدی به این تیم اضافه شده‌اند.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: بسیار مفتخریم که 4 بازیکن در تیم امید و 3 بازیکن در جام ملت‌های آسیا داشتیم. نفرات ما در جام ملت‌های آسیا به نحوی بازی کردند که ما امیدواریم در آینده‌ای نزدیک نفت تهران دروازه کوچکی باشد برای رسیدن بازیکنان به تیم ملی، مانند فولاد خوزستان در 10 سال گذشته.

منصوریان ضمن تمجید از بازیکنان ملی‌پوشش در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: بیرانوند، پورعلی‌گنجی و امیری بخشی از بهترین بازیکنان ما هستند. ما راحت 6،7 بازیکن دیگر مانند آنها داریم که برای رسیدن به تیم ملی و افتخارآفرینی آماده هستند. امیدوارم لیاقت این را داشته باشیم که یک بازیکن دیگر به جمع این 3 نفر اضافه کنیم. 

وی افزود: تیم ما آماده بازی فرداست اما 2،3 بازیکن ملی‌پوش ما استراحت دادیم و شاید تنها وحید امیری روی نیمکت بنشانیم. سعی می‌کنیم به ملی‌پوشان استراحت بدهیم تا هم منافع ملی را درنظر می‌گیریم و هم منافع باشگاه و بازیکنان را.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران خاطرنشان کرد: اردوی ترکیه بسیار به ما کمک کرد و بچه‌ها به وحدت تاکتیکی رسیدند. تلاش من این بود که 3،4 بازیکن زیر 19 سال را به سایر بازیکنان دیگر نزدیک کنم. سعی می‌کنیم که تیم را آماده کنیم که همه آماده بازی باشند.

منصوریان در خصوص تعطیلات 50 روزه لیگ برتر و تاثیرات آن گفت: این تعطیلات برای همه تیم‌ها مساوی بود اما همان طور که می‌دانیم ما در صدر جدول قرار داشتیم و ممکن است این 50 روز تعطیلات تاثیرگذار باشد.  به اعتقاد من بازی فردا به مراتب سخت‌تر از بازی با استقلال و پرسپولیس است. پیش از آنکه به اردوی قبل بازی برویم به بازیکنانم گفتم که بازی با استقلال خوزستان 6 امتیازی است.

وی درباره محرم و مصدومان تیمش گفت: ایمان مبعلی به دلیل مصدومیت در اختیار نداریم، غلامرضا رضایی تنها یک هفته است که به تیم اضافه شده اما محروم نداریم. 6 بازیکن در اردوی تیم امید و بزرگسالان حضور داشتند و حتی‌المقدور تلاش می‌کنیم که از آنها استفاده نکنیم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران در مورد انتقاداتی که به سبک و سیستم بازی تیم ملی می‌شود، گفت: برای تغییر سیستم صرفا تمرین کردن مهم نیست و باید 10،15 بازی دوستانه برگزار کنیم. ما پس از جام جهانی کاری نکردیم که سرمربی تیم ملی بتواند تغییر سیستم بدهد. این ما بودیم که سرمربی تیم ملی را مجاب کردیم که با همان سیستم دفاعی جام جهانی کار را در جام ملت‌های ادامه دهد.

منصوریان افزود: سرمربی تیم ملی آزمون و خطای تیم ملی را در بازی مقدماتی انجام داد تا به بازی با عراق رسیدیم. به اعتقاد من بازی با عراق بازی خوبی بود و کارت قرمز مهرداد پولادی روند بازی را تغییر داد. 

وی با بیان اینکه رشد صعودی تیم ملی در بازی با عراق مشهود بود، عنوان کرد: نمی‌خواهم بدون منطق از کی‌روش دفاع کنم اما در مورد فضای علمی فوتبال صحبت می‌کنم. اینکه کارلوس کی‌روش چقدر در روند مربیگری من تاثیرگذار بوده با افتخار می‌گویم که حداقل در من و مربیگری‌ام و تیمم تاثیر داشته است. من در کنار کارلوس کی‌روش بحث مانیتورینگ و جی‌پی‌اس را آموختم و تاکنون از این فناوری اطلاعی نداشتم. 

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران تصریح کرد: عملکرد تیم ملی را طی افق 5 تا 10 ساله موفق دیدم و حداقل 10 بازیکن جدید معرفی شده‌اند. به همه همکارانم که برخی از آنها زمانی مربی من بودند احترام می‌گذارم ولی من به 2 دلیل از کی‌روش دفاع می‌کنم. اول اینکه مربیگری خودم را مدیون او هستم و دوم تاثیرگذاری او در فوتبال خودمان. من و امثال ویسی پلکانی خودمان را بالا می‌بریم و سعی داریم که خودمان را در رنکینگ علمی جای دهیم. اکنون بحث فضای ایرانی و خارجی نیست و باید کی‌روش را ایرانی بدانیم.

منصوریان تاکید کرد: مردم کی‌روش را دوست دارند و همیشه افکار عمومی اشتباه نمی‌کنند. تاکید می‌کنم که حضور نفت تهران در صدر جدول و فینال جام حذفی را مدیون کی‌روش هستم. 

وی در خصوص اینکه با توجه به عملکرد خوب پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا باشگاه نفت چه واکنشی نسبت به پیشنهادهای احتمالی عربی و اروپایی این بازیکن خواهد داشت، گفت: 14 بازیکن از تیم نفت به مدت 40 ماه زیر نظر من در تیم امید کار کردند. من به شدت وسواس دارم که بازیکنان زیر 23 سال ما فقط به خاطر منابع مالی کشورهای حوزه‌های خلیج فارس را برای بازی انتخاب کنند. باید به نمایندگی از باشگاه نفت اعلام کنم چنانچه از کشورهایی مانند انگلیس، آلمان، اسپانیا و هلند برای پورعلی‌گنجی و هر بازیکن دیگری از نفت پیشنهادی بیاید ما با فراغ بال آن را می‌پذیریم.

سرمربی تیم فوتبال نفت تهران ادامه داد: اعتقاد دارم پورعلی‌گنجی و ستاره‌های امثال او باید تا 32 سالگی مانند دایی، هاشمیان، مهدوی‌کیا و کریمی در اروپا باشند و اول فوتبال اروپا را تست کنند بعد از آن مسلما در سن 30-32 سالگی فضا برای بازی در تیم‌های عربی فراهم است. سیاست نفت لژیونر شدن بازیکنانش است اما نه در کشورهای حاشیه خلیج فارس. امیدوارم مسئولان باشگاه مصوبات مالی را طوری انجام دهند که ما به خاطر پول قانع نشویم ستاره تیم‌مان را به کشورهای حاشیه خلیج فارس بدهیم.

منصوریان تصریح کرد: حضور بازیکنان در کشورهای عربی باعث می‌شود که آنها پس از یک سال با نزول کیفیت به فوتبال خودمان برگردند. به نظر من بازیکنان جوان باید مانند جهانبخش باشند. او قرارداد بالایی ندارد و 50 درصد از قراردادش را باید در هلند مالیات بدهد اما با تمام وجود مانند سردار آزمون پرچمدار نسل جوان در اروپا هستند.

وی در خصوص عملکرد پورعلی‌گنجی در جام ملت‌های آسیا خاطرنشان کرد: باید از کی‌روش تمجید کنم، من واقعا بعید می‌دانستم که او پس از انجام یک بازی دوستانه آن هم با عراق پورعلی‌گنجی را که پست اصلی‌اش هافبک دفاعی است به دفاع وسط ببرد. واقعا قبل از جام ملت‌های آسیا ما به خاطر منافع ملی یک بازی و نیم پورعلی‌گنجی را در دفاع وسط تست کردیم اما اینکه یک بازیکن 22 ساله در دفاع وسط تیم ملی و آن هم در جام ملت‌های آسیا به جای ستاره‌ای مانند پژمان منتظری بازی کند، جای تحسین دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon