سیستم مشاوره ضعیف دلیل افت پذیرش کنکور در کردستان است

سیستم مشاوره ضعیف دلیل افت پذیرش کنکور در کردستان است

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه کنکور این استان بدترین وضعیت ممکن را دارد، گفت: یکی از دلایل افت دانش آموزان در کنکور فقدان سیستم مشاوره قوی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، رشید قربانی ظهر امروز در جلسه فوق‌العاده شورای آموزش و پرورش شهرستان بیجار اظهار داشت: این شورا مهم ترین حلقه واسط جامعه و مدیران ادارات است.

وی از آموزش و پرورش کشورهای توسعه یافته به عنوان یک نهاد دولتی و اجتماعی نام برد و گفت: آموزش و پرورش در تمام کشورهای دنیا توسط نهادهای اجتماعی مهم اداره می‌شود اما در ایران 95 درصد اداره آن بر عهده دولت است و سایر نهادهای اجتماعی حمایت ناچیزی از این دستگاه دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه شورای آموزش و پرورش در ایران با هدف ایجاد ارتباط با افراد متعهد تشکیل شده است، خاطرنشان کرد: این شورا در کشور ما دارای ساختار تعریف شده و مشخصی است اما تاثیر گذاری و نهادینه شدن آن در جامعه بستگی به ذهنیت اعضای آن دارد.

وی به مسائل و مشکلات مختلف شورای آموزش و پرورش در استان کردستان و به‌ویژه شهرستان بیجار اشاره کرد و گفت: مشکلات اقتصادی یکی از معضلات پیش روی آموزش و پرورش است و پیشرفت فیزیکی پروژه‌های عمرانی این نهاد نیاز به همکاری سایر ادارات بویژه نماینده‌های مجلس دارد تا مشکل آن حل شود.

قربانی از افزایش 22 هزار دانش آموز در مقطع متوسطه اول برای سال آینده در استان کردستان خبر داد و افزود: این امر منجر به کمبود کلاس‌های درسی در مقطع دبیرستان می‌شود.

وی با بیان اینکه کمیته‌های برنامه ریزی برای تشخیص چالش‌های این امر در هر شهرستان ایجاد خواهد شد، گفت: این کمیته‌ها با هدف اولویت قرار دادن برخی از پروژه‌های مهم تشکیل می‌شود و در صورت مواجه شدن با مشکلات حاد، مسائل به اداره کل آموزش و پرورش کردستان ارجاع داده شود.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان به درصد بالای بیسوادی در استان کردستان اشاره کرد و افزود: اعتبار خوبی برای سوادآموزی در کردستان در نظر گرفته شده است و طبق بخشنامه جدید تمام کارکنان رسمی دولت می‌توانند برای آموزش سواد آموزی در روستاها اقدام کنند.

وی گفت: دستور کارهای جلسات شورای آموزش و پرورش باید تحلیلی و کارشناسی شده باشد و به نظارت و ارزیابی توجه ویژه‌ای شود.

قربانی با بیان اینکه کنکور کردستان بدترین وضعیت ممکن را دارد، تصریح کرد: یکی از دلایل افت دانش آموزان در کنکور فقدان سیستم مشاوره قوی است چرا که دانش آموزان باید در سال های سوم و چهارم دبیرستان تحت برنامه ریزی دقیق درسی باشند.

وی از تحصیل بیش از 50 درصد دانش آموزان کردستانی در رشته نظری خبر داد و گفت: دانش آموزان باید به سمت تحصیل در رشته‌های فنی و حرفه‌ای هدایت شوند و در صورت گرفتن اعتبار از شورای برنامه ریزی استان می توانیم 10 الی 15 رشته جدید و مفید را ایجاد کنیم تا دانش آموزان پس از اتمام تحصیل صاحب شغل شوند.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon