عملیات اجرایی دهکده فرآوده‌های نفتی ساوالان آغاز می‌شود

عملیات اجرایی دهکده فرآوده‌های نفتی ساوالان آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: عملیات اجرایی دهکده فرآوده‌های نفتی ساوالان به زودی آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، منصور حقیقت‌پور در بازدید ار طرح‌های عمرانی اردبیل با اشاره به کلنگ‌زنی دهکده فراررده‌های نفتی ساوالان در روستای تازه‌کند شریف‌آباد اردبیل اظهار داشت: با حضور سرمایه‌گذاران بخش خصوصی عملیات اجرایی این مگاپروژه شمالغرب کشور از دو روز آینده آغاز می‌شود و برای این پروژه بزرگ یک هزار و 600 میلیارد تومان توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی هزینه شده و با اجرای این پروژه برای هزار نفر اشتغالزایی می‌شود.

وی با بیان اینکه متاسفانه در روزهای اخیر فضای بدی را در حضور این سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اردبیل فراهم کرده‌اند، گفت: از نظر اراضی هیچ مشکلی در این دهکده وجود ندارد و جهاد کشاورزی استان موظف است حق و حقوق اهالی روستای تازه‌کند شریف‌آباد را به صورت قانونی مشخص کند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با تشریح اینکه زمین‌های واگذارشده به این دهکده از نظر کشاورزی هیچ قابلیتی ندارد و تنها برای چراگاه استفاده می‌شود، افزود: جهاد کشاورزی می‌تواند با مشخص کردن زمین‌های چراگاهی دیگر نگرانی اهالی منطقه را برطرف کند.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه سفر لاریجانی بریا کلنگ‌زنی بزرگترین مگاپروژه شمالغرب کشور یک دستاورد بزرگ برای مردم اردبیل بود، بیان کرد: به یقین با تکمیل پروژه دستاوردهای عظیم این پروژه برای همگان آشکار می‌شود چرا که در 4 سال گذشته چنین پروژه‌ای در استان اردبیل کلنگ‌زنی نشده است.

وی تصریح کرد: به نظر بنده راه‌آهن اردبیل - میانه باید تعطیل شود، مطالعات انجام شده برای اجرای این پروژه مطلوب نبوده است و براساس بی‌مطالعگی راه‌آهن اردبیل – میانه ایجاد شده است.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه عملیات اجرایی پتروشیمی اردبیل نیز اجرا شده است، افزود: این پروژه هم باید با اهتمام ویژه دولت در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسد.

حقیقت‌پور با اشاره به تصویب منطقه آزاد اردبیل در شورای مناطق آزاد گفت:‌ مسلما این امر نیازمند یک سال مطالعه، بررسی و تحقیق است تا حدود این منطقه آزاد مشخص شود.

وی اظهار کرد: یکی از خواسته‌های ما قرار گرفتن منطقه آزاد در فرودگاه اردبیل و شهرستان نمین است تا سرمایه گذاران بدون ویزا اقدام به سرمایه‌گذاری در این منطقه کنند و از نظر گمرک هیچ مشکلی نداشته باشند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس با اشاره به مشکل اساسی سیب‌زمینی‌کاران استان در مورد فروش محصول خود گفت: متاسفانه در حال حاضر 300 هزار تن سیب‌زمینی در دست کشاورزان استان باقی مانده که در این راستا تذکر شدیدی به وزیر اقتصاد و وزیر جها کشاورزی از تریبون مجلس ارائه شده است و شخص رئیس مجلس نیز با جدیت پیگیر این امر است.

حقیقت‌پور تصریح کرد: براساس آخرین اطلاعات دریافتی احتمال اضافه شدن سیب‌زمینی به سبد کالا در کشور وجود داد و مذاکرات اولیه برای صادرات سیب‌زمینی به کشور عراق  و ارتش این کشور انجام شده است تا هر چه زودتر این دغدغه سیب‌زمینی‌کاران استان حل شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon