تیم دختران دشتستان به مسابقات المپیاد ریاضی کاربردی هلند راه یافت


تیم دختران دشتستان به مسابقات المپیاد ریاضی کاربردی هلند راه یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر گفت: تیم ۴ نفره ریاضیات دبیرستان فرزانگان دشتستان که در میان تیم‌های ریاضی کشوری به مقام برتر دست یافت برای شرکت مسابقات المپیاد ریاضی کاربردی جهان به کشورهلند اعزام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، طاهر یزدانپناه بعدازظهر امروز در جشن بزرگداشت برگزیدگان مسابقه A – لیمپیاد در بوشهر با اشاره به اینکه خانه ریاضیات با حمایت‌های مسئولان استان و دبیران ریاضی این استان راه‌اندازی شده اظهار داشت: این خانه با هدف تقویت قدرت فکر، شناسایی استعدادهای دانش‌آموزان در علوم ریاضی، تمرکز در کارگروهی و جمع بندی یافته‌های علمی راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه علوم ریاضی تاثیر بسزایی در یادگیری انسان در دیگر علوم دارد گفت: مسابقه جهانی A – لیمپیاد دارای قدمت 20 ساله است که در سال 2009 میلادی تیم خانه ریاضیات اصفهان نماینده کشورمان دراین مسابقات بود.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه تیم ریاضیات دبیرستان فرزانگان دشتستان در مرحله استانی به مقام برتر دست یافت گفت: این تیم در رقابت با 64 تیم دیگر استان بوشهر خوش درخشید و به مقام نخست استان دست یافت.

یزدانپناه با اشاره به اینکه تیم ریاضیات دانش‌آموزان دبیرستان فرزانگان دشتستان در کشور دارای رتبه برتر شد گفت: این تیم برای شرکت در مسابقات جهانی A – لیمپیاد یا مسابقات جهانی المپیاد ریاضی کاربردی به کشورهلند اعزام می‌شود.

وی افزود: تیم 4 نفره ریاضی دشتستان 20 اسفند امسال به هلند اعزام می‌شود که تا اول فروردین در این کشور با رقبای جهانی خود از دیگر کشورها رقابت کند.

مدیرخانه ریاضیات استان بوشهر با اشاره به اینکه خانه ریاضیات پلی برای شناسایی استعدادهای ریاضیات دانش‌آموزان است گفت: اکنون خانه ریاضیات با حمایت مسئولان مختلف استان بوشهر مورد حمایت قرارمی‌گیرد بگونه‌ای که امسال سه میلیارد ریال برای این مهم تخصیص یافته است.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon