پیش‌بینی حضور ۶۰۰ شطرنج‌باز در سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام خزر


پیش‌بینی حضور 600 شطرنج‌باز در سیزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی جام خزر

خبرگزاری تسنیم: رئیس هیئت شطرنج گیلان با بیان اینکه شطرنج‌بازان ۱۶ کشور برای حضور در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی جام خزر اعلام آمادگی کردند، گفت: پیش‌بینی می‌شود ۶۰۰ شطرنج‌باز ایرانی و خارجی در این مسابقات حضور یابند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، کیومرث بیات بعد از ظهر امروز در جلسه هماهنگی مسابقات شطرنج جام بین المللی خزر اظهار داشت: این مسابقات امسال باشکوه‌تر از همه سال‌های گذشته با حضور 16 کشور ایران، آمریکا، فرانسه، هلند، لهستان، لیتوانی، لتونی، اکراین، روسیه، گرجستان، ازبکستان، آذربایجان، ترکمنستان، کویت، عراق و هند حضور دارند.

وی افزود: در این مسابقات تمام استاد بزرگ‌ها و قهرمانان شطرنج کشور، تمامی اعضای تیم ملی بانوان و آقایان حضور دارند، هتل شبستان رشت اسپانسر اصل این رقابت‌ها است هر استاد خارجی که در این مسابقات شرکت کند،حدود شش میلیون تومان هزینه دارد.

رئیس هیئت شطرنج گیلان با بیان اینکه قصد داریم مسابقات 10 میز اول این بازی‌ها را در میدان شهرداری رشت به صورت زنده پخش شود، گفت: برای این مهم نیازمند یاری شهرداری هستیم.

بیات با بیان اینکه 40 میلیون تومان جایزه نقدی برای این مسابقات در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: امسال سطح مسابقات بسیار بالا است.

وی ضمن درخواست از مسئولان استان و شهر رشت برای باشکوه‌تر برگزار شدن مسابقات حمایت‌های لازم، افزود: جام خزر تنها جام بین المللی شطرنج است که در کشور ما برگزار می‌شود و یکی از مهمترین و معتبرترین مسابقاتی است که در کل منطقه برگزار می‌شود.

رئیس هیئت شطرنج گیلان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود در سیزدهمین دوره مسابقات بین المللی جام خزر 600 شطرنج‌باز متشکل از 90  شطرنج‌باز خارجی و بیش از 500 شطرنج باز ایرانی حضور یابند،گفت: این مسابقات از 22 تا 28 بهمن ماه در سالن یادگار امام (ره) رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon