ائمه جمعه گیلان دوره‌های تفسیر قرآن برگزار می‌کنند


ائمه جمعه گیلان دوره‌های تفسیر قرآن برگزار می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه امامان جمعه گیلان دوره‌های تفسیر قرآن برگزار می‌کنند، گفت: امامان جمعه با برگزاری درس‌های تفسیر، اخلاق و تاریخ در مساجد به ارتقاء دانش مذهبی در جامعه بیش از پیش کمک کنند.

 به گزارش خبرگزاری تسنیم از لاهیجان، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی بعد از ظهر امروز در همایش ائمه جمعه گیلان با بیان اینکه امامان جمعه حافظان حدود الهی هستند، اظهار داشت: امامان جمعه در مسایل جزیی شخصا ورود نکنند بلکه با بررسی شرایط و در نظر گرفتن مصالح مردم، از تریبون نماز جمعه  نکات لازم را به مدیران تذکر دهند.

وی با اشاره به نقش مهم ائمه جمعه برای ترویج تعالیم اسلامی و ارتقاء سطح فرهنگ در جامعه به ویژه  بین نسل جوان، افزود: برای انجام کارهای علمی و تالیف کتاب‌های ارزشمند تلاش و با برگزاری درس‌های تفسیر، اخلاق و تاریخ در مساجد به ارتقاء دانش مذهبی در جامعه بیش از پیش کمک کنید.

در ادامه استاندار گیلان با بیان اینکه دولت اهتمام ویژه دارد تا راه آهن رشت- قزوین هر چه سریعتر اتمام یابد، گفت: این راه آهن هم اکنون با 850 میلیارد تومان هزینه 86 درصد پیشرفت کار دارد، برای تکمیل راه آهن 500 میلیارد تومان دیگر نیاز است که با وجود محدودیت اعتباری دولت برای سال آینده 280 میلیارد تومان اختصاص داده است.

محمدعلی نجفی با اشاره به تأکیدات فراوان رئیس جمهوری مبنی بر ادامه ساخت راه آهن رشت - قزوین به آستارا و بندرانزلی، تصریح کرد: بدون اتصال راه آهن به این دو شهرستان این راه آهن اقتصادی نیست.

وی خاطر نشان کرد: در صورتی که بتوانیم از اعتبارات فاینانس استفاده کنیم ساخت راه آهن با سرعت بیش‌تر ادامه می‌یابد و در این زمینه رئیس جمهوری چین در آینده‌ نزدیک به ایران سفر می‌کند و یکی از محورهای مذاکره در مورد استفاده از فاینانس برای پروژه‌های بزرگ است.

استاندار گیلان اظهار داشت: تکمیل 11 کیلومتر آزاد راه و رفع ترافیک سنگین در این محور یکی دیگر از پروژه‌های مهم استان است که هم اکنون این پروژه در دو فاز 900 متر توسط راه و شهرسازی استان و سه هزار و 400 متر توسط بخش خصوصی در حال اجرا است.

نجفی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی قول داده 8 ساخت  کیلومتر باقیمانده را به عنوان فاز سوم تا پایان سال به مناقصه ببرد، افزود: پس از سفر معاون اول رئیس جمهور 60 میلیارد تومان دیگر برای تکمیل 11 کیلومتر اختصاص یافت.

وی خاطرنشان کرد: تعریض و چهار بانده کردن محور منجیل به رودبار پروژه‌ دیگری است که برای کاهش بار ترافیکی در ورودی استان در حال اجرا  است که تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار گیلان، پیگیری برای تسریع در ساخت سدهای شفارود و پلرود را به منظور تأمین آب کشاورزی استان از دیگر پروژه‌های مهم استان بیان کرد و گفت: با جدیت به دنبال اجرایی شدن ساخت سدهای دیورش، لاسک و دیلمان هستیم.

نجفی افزود: اگر قصد توسعه‌ بخش کشاورزی را داریم باید با جدیت به دنبال ساخت سدهای استان باشیم تا بتوانیم منابع آب کشاورزی را پایدار کنیم چرا که ذخیره‌ سد سفیدرود کفاف نیاز استان را نمی‌دهد، بر همین اساس سد شفارود نخستین پروژه‌ کشور بود که سال گذشته استفاده  اعتبارات فاینانس را جذب کرد.

وی با بیان اینکه میزان بیکاری گیلان به 12 درصد رسید و تورم استان از میانگین کشوری کمتر است، تصریح کرد: این موفقیت‌ها با آرامش و همدلی مناسب در استان بدست آمده که بدون شک نقش ائمه جمعه به ویژه نماینده‌ ولی فقیه در گیلان در مورد حفظ آرامش استان بسیار پررنگ است.

استاندار گیلان با بیان اینکه پایبندی به اصل ولایت فقیه مهم‌ترین شرط انتصاب مدیران است، تاکید کرد: در کنار داشتن این شرط اساسی مدیران باید با سیاست‌های دولت همگام باشند چرا که بدون همراهی مدیران نمی‌توان کارهای خدمت رسانی به مردم را به پیش برد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon