فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه خزر به گیلان سفر می‌کنند


فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه خزر به گیلان سفر می‌کنند

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل منطقه آزاد انزلی با اشاره به برگزاری پانزدهمین اجلاس بین‌المللی‌اتاق های بازرگانی کشورهای حوزه خزر در این منطقه، گفت: فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه خزر به گیلان سفر می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از انزلی، مهندس رضا مسرور بعد از ظهر امروز در دیدار با رئیس و اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: پیشنهاد  می‌کنیم  مبادلات محصولات کشاورزی ایران با کشورهای حاشیه دریای خزر و قفقاز، از طریق بورس کالای منطقه  آزاد انزلی انجام شود.

وی افزود: با عنایت به فعالیت تالار اختصاصی بورس در این منطقه و تلاش این سازمان برای ارتباط با بورسهای کالای کشورهای منطقه، فرصت مناسبی برای بهره مندی صادر کنندگان و وارد کنندگان محصولات کشاورزی کشور برای خرید و عرضه محصولات کشاورزی درداخل و خارج کشور فراهم شده است.

مدیرعامل منطقه آزاد انزلی به افزایش ظرفیت کانتینرهای یخچال دار کشتیرانی دریای خزر  جهت برای صادرات و واردات به کشورهای حاشیه خزر اشاره و تصریح کرد: از تاسیس واحد صادراتی محصولات گلخانه ای و همچنین صنایع تولیدی فناوری بسته بندی و صادرات محصولات کشاورزی در منطقه حمایت می کنیم و معتقدیم با راه اندازی این صنایع  شاهد تحول بزرگی در صادرات کشاورزی استان و کشور خواهیم بود.

مسرور با اشاره به اقدامات منطقه آزاد در مسیر توسعه همکاری‌ها با کشورهای حاشیه دریای خزر با توجه به سیاست ابلاغی رئیس جمهور به این منطقه و فعال سازی کریدورهای بین المللی اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد انزلی در اردیبهشت ماه سال آینده میزبان پانزدهمین اجلاس بین‌المللی‌اتاق های بازرگانی کشورهای حوزه خزر است.

وی خاطرنشان کرد: این اجلاس فرصت مناسبی برای گسترش همکاری‌ها و شناخت از توانمندی‌ها و نیازمندی‌های بازارهای کشورهای حاشیه خزرایجاد می‌کند و امیدوارم با توجه به توانمندیهای استان در حوزه های مختلف یه ویژه صادرات محصولات کشاورزی روند مثبتی را شاهد باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه باید رویکرد و نگاه تولید محصولات را از تولید محوری به سمت بازارمحوری درحوزه های کشاورزی و صنعتی تغییرداد،گفت: شناخت بازار کشورهای حاشیه خزر برای توسعه صادرات ضروری است و رویکرد این سازمان حمایت از بخش خصوصی به منظور توسعه صادرات است چراکه علاوه بر بالا رفتن درآمدهای ارزی، زمینه رونق اقتصادی و اشتغالزایی بیشتر پدید می‌آید.

انتهای پیام/ ر

دهه کرامت
پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon