۶۰درصد آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ منجر به نوعی اعاده به حالت اولیه می‌شود


60درصد آرای کمیسیون ماده 100 منجر به نوعی اعاده به حالت اولیه می‌شود

خبرگزاری تسنیم: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با اشاره به وجود دلال های آگاه به روزنه های قانون و مقررات گفت: بیش از ۶۰ درصد آرای این کمیسیون منجر به قلع و قمع یا به نوعی اعاده به حالت اولیه است.

اقبال شاکری در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، درباره عملکرد کمیسیون ماده 100 و تبدیل شدن آن به منبع درآمد برای شهرداری، اظهار داشت: در جلسات کمیسیون ماده 100 ماهانه حدود یکصد پرونده مورد بررسی قرار می گیرد که در این بین تعداد آرای منجر به قلع و قمع بسیار بیشتر از جریمه هاست در واقع آماری که در این حوزه وجود دارد کاملا عکس آن چیزی است که برخی افراد فکرمی کنند.

وی افزود: می توانید از کمیسیون برنامه و بودجه شورا و معاونت مالی و اداری شهرداری بپرسید ردیف بودجه ناشی از این بخش چه میزان است.

عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران تصریح کرد: البته رقم ناشی از بخش جرایم ناچیز نیست اما اینطور هم نیست که بنیاد شهرداری براساس آن بسته شده باشد علاوه بر این شورای شهر تأکید دارد این ردیف هر سال نسبت به سال گذشته 10 درصد کاهش یاید.

وی خاطرنشان کرد: شاید علت اعتراض برخی ها تبدیل شدن احکام اعاده به حالت اولیه به جریمه، صعوبت اجرا باشد، صعوبت اجرا یعنی زمانی که قرار است ساختمانی کن‌فیکون شود که خانواده‌های متعدد در آن ساکن هستند و این کار را سخت می‌کند. بنابراین ممکن است برای برخی این شائبه ایجاد شود که احکام کمیسیون اجرا نمی‌شود در حالی که باید تعبات سیاسی و اجتماعی این امر را هم در نظر گرفت.

شاکری در ادامه گفت: یکی از موضوعات قابل توجه دیگر این است که متأسفانه یکسری عوامل سودجو در شهر وجود دارند که به قوانین و دستورالعمل ها را به صورت جزئی واقف هستند و اگر فردی با مشکل مواجه شود راهی پیش پای آن می‌گذارد و اینگونه دلالی می‌کنند فردی هم که آگاه نیست فکر می‌توان در این شهر همه چیز را خرید و فروش می‌کنند.

وی ادامه داد: کارکرد دلال‌ها به ضرر شهر، شهروندان و شهرداری است و باید به فکر مقررات‌زدایی بود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار اجتماعی
اخبار روز اجتماعی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon