نامه مقام معظم رهبری تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد

نامه مقام معظم رهبری تهدید اسلام‌هراسی را به فرصت تبدیل کرد

خبرگزاری تسنیم: عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: نامه مقام معظم رهبری تهدید اسلام‌هراسی غرب را به فرصت تبدیل کرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد مقدس، فواد ایزدی در سلسله جلسات بزم اندیشه جوانان آستان قدس رضوی که با هدف بررسی پیام مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی برگزار شد، اظهار داشت: نامه‌ای که منتشر شد به واقع پیامی جدید را در برداشت، آخرین باری که مانند این نامه منتشر شد نامه امام (ره) خطاب به گورباچف بود که تا حدودی شبیه به این سبک بود ولی مورد خطاب قرار دادن عموم در نامه مقام معظم رهبری حرکتی بی‌سابقه بود.

وی افزود: به طور قطع هدف دیپلماسی عمومی در روابط مختلف، عموم مردم هستند چرا که تاثیر‌گذاری بر افکار مردم کشورهای دیگر در این دیپلماسی بسیار مهم است.

ایزدی تصریح کرد: به طور قطع اگر پیامی از سوی نهادهای غیرعمومی و دولتی بیان شود تاثیر بیشتری نسبت به ایراد پیام از سوی نهادهای دولتی است و به طور قطع نیاز است مردم معمولی و جوانان در این امر دغدغه پیدا کنند.

وی بیان کرد: این پیام در زبان فارسی بسیار عمیق است و به طور قطع این پیام هم در زبان فارسی و سایر زبان‌هایی که ترجمه شده  قدمی برای حرکات بزرگتر است.

استاد دانشگاه تهران با بیان اینکه کودکان و جوانان اروپایی و آمریکایی از همان ابتدای کودکی مورد بمباران ضد اسلامی قرار می‌گیرند، تصریح کرد: در برخی از این کشورها نگاه نژاد پرستانه همچنان وجود دارد و شاهد هستیم که در رسانه‌های خود چگونه به اسلام توهین می‌کنند.

وی افزود: مشکل فرهنگی چندین سال است که با مشکل سیاسی در این دست از کشورها همراه شده که این مشکل سیاسی نیز با اشغال فلسطین توسط رژیم صهیونیستی آغاز شد و تا به اکنون ادامه دارد.

وی بیان کرد: در کشورهای غربی از همان ابتدای کودکی، فرد با استفاده از کتاب‌های کمیک و یا کارتون‌های مختلف اسلام هراسی را در ذهن افراد به وجود می آورند، یکی از این کارتون‌ها، کارتون علاءالدین است که در ابتدای آن با شعری اسلام ستیزی را رواج داده‌اند.

ایزدی افزود: ما امروز خطر اسلام‌هراسی را در دید کودکان و جوانان غربی کاملا حس می‌کنیم و به طور قطع برنامه ریزی در این رابطه در نامه مقام معظم رهبری کاملا مشهود است چرا که همین کودکان هستند که در آینده سکان دار قدرت می‌شوند.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon