شیوه ‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به بانک‌ها ابلاغ شد

شیوه ‌نامه پرداخت وام 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به بانک‌ها ابلاغ شد

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری کشور از ابلاغ شیوه ‌نامه پرداخت وام ۵۰ میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به بانک‌ها و آغاز پرداخت خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز،به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدسعید ایزدی در بیست و یکمین نشست مدیران نوسازی، بهسازی و احیای بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری در تبریز، اظهار داشت: محوریت این شبکه بر عهده شهرداری‌ها قرار گرفته ‌که این تفویض قدرت، بعد از سال‌ها نشان از تعامل هدفمند بین دولت و شهرداری‌ها است.

وی در ادامه بهسازی بافت‌های فرسوده را نیازمند تعامل، همگرایی و هم افزایی دستگاه‌های مختلف دانست و گفت: خوشبختانه جلسات و نشست‌های بین شهرداری‌ها و دولت، به مراحل تاثیرگذاری رسیده است.

ایزدی راهکارهای گذشته را برای رفع معضل حاشیه نشینی و احیای بافت فرسوده ناکارآمد توصیف کرد و گفت: اقداماتی طی یک سال گذشته در این رابطه انجام گرفته و درصدد هستیم تا با رفع نواقص موجود این مسیر را ادامه بدهیم.

وی بازنگری در شاخص‌های ناکارآمد را با تصویب شیوه نامه تشخیص و تعیین محدوده بافت ناکارآمد با همکاری شهرداری‌ها حرکتی اساسی دانست و افزود: جایگزین کردن شاخص‌های اصولی و جدید به جای شاخص‌های قدیمی باید با مبنای عملی انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران بهسازی شهری ایران با تأکید بر ضرورت آسیب‌شناسی تجربیات گذشته، تغییر رویکرد نظام طرح‌های توسعه شهری و ایجاد سیاست‌های تشویقی و تسهیلات را نیز از راه‌های دیگری برای این آسیب شناسی عنوان کرد.

ایزدی گفت: 130 هکتار بافت ناکارآمد و فرسوده در کشور داریم که بیش از یک سوم جمعیت کشور در این محدوده‌ها ساکن هستند.

وی اظهار داشت: فقر شهری و معضلات شهرنشینی در بافت‌های فرسوده از معضلات جدی محیط‌های شهری است و باید به خوبی و با سرعت ساماندهی شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام اینکه در دوره جدید نوسازی بافت‌های فرسوده تا 300 هزار واحد هدفگذاری شده است، گفت: محدوده بافت‌های فرسوده در شهرهای مختلف کشور شناسایی شده است.

وی افزود: 22 بانک عامل اعم از دولتی و خصوصی در نوسازی بافت‌های فرسوده شهری مشارکت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران و بهسازی شهری کشور همچنین از ابلاغ شیوه ‌نامه پرداخت وام 50 میلیون تومانی نوسازی بافت فرسوده به بانک‌ها و آغاز پرداخت خبر داد.

ایزدی افزود: مبلغ این وام برای مراکز استان‌ها و کلانشهرها 50 میلیون تومان، برای شهرهای بالای 200 هزار نفر 40 میلیون و برای بقیه شهرها 30 میلیون تومان بوده و نرخ سود این تسهیلات 9 درصد است که تفاوت نرخ سود آن را دولت پرداخت می‌کند.

وی تاکید کرد: ساکنان بافت‌های فرسوده هم باید از تسهیلات کم بهره و توانمند برخوردار شوند و دولت تفاوت نرخ سود وام 50 میلیون تومانی بازسازی بافت‌های فرسوده را تقبل کرده است.

پرداخت تسهیلات و یارانه‌های نوسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد شهری با اولویت واگذاری مسکن به زوج‌های جوان، گروه‌های کم درآمد و زنان سرپرست خانواری است که تاکنون از تسهیلات مسکن استفاده نکرده‌اند نیز از دیگر مباحثی بود که معاون وزیر راه و شهرسازی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon