اهدای خون در پایگاه‌های سیار اردبیل ۴۰ درصد افزایش یافت

اهدای خون در پایگاه‌های سیار اردبیل 40 درصد افزایش یافت

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل انتقال خون استان اردبیل گفت: اهدای خون در پایگاه‌های سیار خونگیری که به نقاط مختلف استان اعزام می‌شوند، ۴۰ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اله‌وردی نوبخت پیش از ظهر امروز در بازدید از آزمایشگاه‌های پایگاه انتقال خون اردبیل اظهار داشت: با اعزام تیم‌های سیار به نقاط مختلف شاهد افزایش میزان اهدای خون در استان بودیم و این امر تاثیر بسزایی در این کار داشته به طوری که میزان اهدای خون در این پایگاه‌ها تا 40 درصد افزایش یافته است.

وی افزود:‌ تیم‌های سیار اغلب به مناطقی که دارای پایگاه ثابت خونگیری نبوده اعزام شده تا بتوانیم در این مناطق اقدام به خونگیری از افرادی که به شکل داوطلبانه خون اهدا می‌کنند را فراهم آوریم تا در مواقع نیاز بتوانیم از آن برای نجات بیماران استفاده کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل با تشریح آمار مربوط به اهدای خون در استان اردبیل بیان کرد: امسال در سطح استان 35 هزار و 823 مورد اهدای خون انجام شده اما به دلیل برخی موارد مشکوگ و احتمال بیماری در برخی اهداکنندگان از این موارد تنها  29 هزار و 571 واحد مورد استفاده قرار گرفته است.

نوبخت با اشاره به مراحل مختلف اهدای خون تا رسیدن به مرحله استفاده در بخش‌های مختلف دارویی و درمانی گفت: این کار به دلیل حساسیت ویژه و ارتباط مستیقم با سلامت بیماران با سپری کردن مراحل مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد به این شکل که پس از سوالات اولیه از اهداکنندگان در مورد سوابق بیماری و انجام آزمایشات اولیه برای انجام آزمایشات بعدی و تکمیلی در مورد بیماری‌های احتمالی به آزمایشگاه انتقال داده می‌شود.

وی تصریح کرد: با اتمام آزمایشات لازم بر روی خون اهداشده در برخی موارد بیماری‌هایی در افراد مشاهده شده و خون اهدا شده مورد استفاده قرار نمی‌گیرد به طوری که با آزمایشات انجام شده با تجهیزات مناسب موجود در انتقال خون امسال یک نفر به بیماری ایدز شناسایی شده است.

مدیرکل انتقال خون استان اردبیل در مورد مراحل بعد از تشخیص بیماری خاصی در افراد اهداکننده خون اظهار کرد: در صورتی که بیماری خاصی در افراد مشاهده و شناسایی شود فرد در جریان بیماری خود قرار گرفته و به مراکز درمانی معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon