حملات تروریستی زنجیره‌ای در عراق با بیش از ۵۰ کشته و ۸۰ زخمی

حملات تروریستی زنجیره‌ای در عراق با بیش از 50 کشته و 80 زخمی

خبرگزاری تسنیم: مناطق مختلف عراق از جمله بغداد، شهرک صدر ، سامرا و کرکوک شاهد حملات تروریستی بود که در جریان آن دهها نفر کشته و زخمی شدند این در حالی است که منابع خبری از یورش گسترده گروهک تروریستی داعش به کرکوک خبر می دهند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شبکه المیادین از وقوع انفجار بمب در مرکز بغداد و کشته و زخمی شدن چندین نفر در این انفجار خبر داد.

سومریه نیوز به نقل از یک منبع وابسته به پلیس بغداد اعلام کرد: بر اثر انفجار دو بمب در منطقه الباب الشرقی در بغداد 44 نفر کشته و70 نفر از غیر نظامیان و پلیس زخمی شده اند.

یک منبع امنیتی نیز از کشته شدن چهار نفر و زخمی شدن 9 نفر دیگر بر اثر انفجار بمب کار گذاشته شده در داخل بازار پوشاک در منطقه الباب الشرقی در مرکز بغداد خبر داد.

از سوی دیگر بر اثر انفجار دوم بمب در نزدیکی سینما غرناطه در الباب الشرقی یک نفر کشته و سه نفر دیگر زخمی شدند.

همزمان نیروهای امنیتی عراق پل الجمهوریه و همه راههای منتهی به الباب الشرقی را به دنبال وقوع این دو انفجار بستند.

در همین حال یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: بر اثر شلیک خمپاره در منطقه الشعله یک نفر کشته و دو نفر دیگر زخمی شدند.

حملات خمپاره ای به منطقه الغزالیه در غرب بغداد نیز سبب زخمی شدن دو غیر نظامی شد.

حمله تروریستی در سامراء

یک منبع امنیتی عراقی بیان کرد: دو عامل انتحاری که کمربند انتحاری داشتند خود را در نزدیکی یک مرکز ایست بازرسی در سامراء منفجر کردند که بر اثر آن سه نفر از نیروهای ارتش عراق کشته و سه نفر دیگر زخمی شده اند و این آمار قابل افزایش است. المیادین گزارش داد که این انفجار کمیته های مردمی را هدف قرار داده و در جریان آن چندین نفر کشته و زخمی شدند.

این منابع از هلاکت عامل انتحاری سوم به دست پلیس خبر داد. به گفته این منابع، انفجار چهارمی نیز رخ داده است.

یک منبع وابسته به پلیس عراق اعلام کرد: بر اثر اصابت خمپاره به کاظمین 7 نفر زخمی شدند. یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد: آمار اولیه دو حمله انتحاری به سامراء هفت شهید و 24 زخمی از نیروهای پلیس و مردمی است.

انفجار در شهرک صدر

شبکه المیادین اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب در شهرک صدر بغداد 2 نفر شهید و 9 نفر دیگر زخمی شده اند

انفجار در کرکوک

برخی رسانه ها نیز از وقوع انفجار با خودروی بمب‌گذاری شده در مرکز کرکوک خبر دادند و گزارش دادند که در این انفجار نیز چندین نفر کشته و زخمی شدند.

**********************************************************************************************************************

یورش گسترده داعش به کرکوک و اعمال مقررات منع آمد و شد در این شهر

منابع امنیتی در کرکوک اعلام کردند: داعش صبح امروز یورش گسترده ای به کرکوک برای تسلط بر این استان انجام دادند و نیروهای امنیتی در این استان مقررات منع آمد و شد برای دفع حمله داعش انجام داده اند.

یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد: نیروهای امنیتی چهار فرد مسلح را در داخل هتلی متروکه پس از انفجار خودرو بمب گذاری شده در مرکز کرکوک به محاصره درآورده اند.‎

مرگ یک فرمانده نیروهای پیشمرگه در کرکوک

یک منبع امنیتی در کرکوک از کشته شدن "شیرکو فاتح" از فرماندهان ارشد نیروهای پیشمرگه در درگیری در مناطق مختلف کرکوک خبر داد.

سازمان بدر برای مقابله با داعش وارد کرکوک شد

منابع امنیتی در کرکوک بیان کردند: نیروهای امنیتی و پیشمرگه با کمک نیروی هوایی قصر کرکوک و تعدادی از ساختمانهای دیگر را از داعش آزاد کرده اند که در این عملیات پنج انتحاری داعش به هلاکت رسیده اند.‎

یک منبع امنیتی در کرکوک اعلام کرد: بیش از 500 نفر از اعضای سازمان بدر برای مشارکت در جنگ علیه داعش وارد کرکوک شده اند و در مناطق تازه و داقوق مستقر شده اند و مجهز به سلاح میان برد و سنگین هستند.‎

*******************************************************************************************************************

انفجار در الرمادی عراق

از سوی دیگر شبکه المیادین از انفجار انتحاری در منطقه السجاریه در غرب عراق خبر داد.

یک منبع امنیتی در استان الانبار اعلام کرد: یک خودرو انفجاری که عامل انتحاری آنرا هدایت می کرد نیروهای امنیتی را در منطقه السجاری در شرق الرمادی هدف قرار داد که بر اثر آن 5 نظامی زخمی شدند و به بیمارستان‌های نزدیک منتقل شدند.

به گفته این منابع، بر اثر انفجار لودر بمبگذاری شده که یک عامل انتحاری آنرا در منطقه السجاری در شرق الرمادی هدایت می کرد و قصد حمله به نیروهای امنیتی را پس از انفجار خودرو بمبگذاری داشت که نیروهای امنیتی به سوی آن تیراندازی کردند وعامل انتحاری را به هلاکت رساندند.‎

شبکه المیادین به نقل از منابع عراقی از دفع یورش داعش به ساختمانهای دولتی در مرکز الرمادی و هلاکت 15 داعشی خبر داد.

ریاض الخیکانی رئیس پلیس بابل گفت: نیروهای امنیتی موفق به هلاکت یک عام انتحاری و بازداشت عامل انتحاری دیگر که قصد داشتند دو خودرو بمبگذاری شده در ناحیه جبله در شمال بابل منفجر کنند، شدند.

شکست حمله تروریست‌ها به غرب فلوجه

 شبکه المیادین همچنین از شکست حمله گروهک تروریستی داعش به غرب فلوجه و کشته شدن دهها تن از عناصر این گروهک خبر داد.

آمادگی نیروهای امنیتی عراقی برای شروع عملیات آزاد سازی تکریت و کشته و زخمی شدن دست کم 17 نفر بر اثر انفجار دو بمب در بغداد از تحولات برجسته امنیتی عراق است.

حمله انتحاری به جلولا در استان دیالی

منابع امنیتی عراقی از کشته شدن هفت نفر بر اثر حمله انتحاری به مرکز ایست بازرسی در منطقه البو دراج در جلولا در استان دیالی خبر دادند

شمارش معکوس برای آزادی تکریت

از سوی دیگر عماد الزهیری فرمانده عملیات سامراء از آمادگی برای عملیات گسترده برای آزادی شهر تکریت خبر داد.

وی افزود: نیروهای مسلح و دستگاه‌های امنیتی و مردمی با کمک نیروی هوایی آماده هستند تا عملیات گسترده ای را با نام انتقام شهدای اسپایکر برای آزادی شهر تکریت مرکز صلاح الدین آغاز کنند.

الزهیری تاکید کرد: فرماندهان امنیتی طرح های عملیاتی ویژه ای در این زمینه آماده کرده اند.نیروهای امنیتی و مردمی و عشایری هم اکنون در حال امن کردن مسیرهای امداد رسانی به نیروهای مسلح برای شروع عملیات پاکسازی استان هستند.

نیروهای مسلح و مردمی و عشایری منتظر ساعت صفر برای شروع حمله هستند.

الزهیری بیان کرد: برخی از قبال و عشایر در صلاح الدین آمادگی خود را برای همکاری با نیروهای امنیتی برای آزادی شهرهای این استان از لوث داعش اعلام کرده اند.آزادی تکریت موجبات غافلگیری همگان را فراهم می آورد.

کشته و زخمی شدن 13 نفر بر اثر انفجار دو بمب جدید در بغداد

یک منبع امنیتی در بغداد اعلام کرد: بر اثر انفجار بمب در منطقه المدائن در جنوب بغداد دو نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.این انفجار نمازگزاران را پس از اقامه نماز هدف قرار داد.
این منبع همچنین از انفجار دیگری در منطقه المشتل در شرق بغداد که به کشته شدن یک نفر و زخمی شدن شش نفر دیگر انجامید خبر داد.

هلاکت عامل انتحاری در بابل

منابع امنیتی در بابل اعلام کردند: نیروهای امنیتی در منطقه جبله دو حمله انتحاری را خنثی کردند و دو عامل انتحاری را به هلاکت رساندند.
به گفته این منابع این دو خودرو در حال حرکت به سوی شهر حله مرکز استان بابل بودند که نیروهای امنیتی موفق به هلاکت راننده و عامل انتحاری خودرو اول و انفجار خودرو دوم که به هلاکت عامل انتحاری دومی انجامید شدند.

1000 نیروی تازه نفس مردمی رهسپار سامراء شدند

لطیف التمیمی عضو هیئت عالی نیروهای مردمی اعلام کرد: هزار جنگجو نیروی مردمی به سامراء اعزام شده اند.این نیروها وابسته به سازمان بدر هستند و برای تقویت نیروهای امنیتی به این سامراء اعزام شده اند.نیروهای امنیتی بر اوضاع مسلط هستند و در عملیات ویژه علیه داعش تلفات زیادی به آنها وارد کرده اند.

انفجارهای امروز نشانه شکست تروریست ها در برابر نیروهای امنیتی است

اسامه النجیفی معاون رئیس جمهوری عراق گفت: دوباره تروریست ها غیر نظامیان را در مرکز بغداد و حومه آن هدف قرار دادند و این نشان دهنده این است که تروریسم احدی را مورد استثنا قرار نمی دهد و مبارزه با عراق در همه نقاط عراق باید انجام شود.

وی افزود: این ضرورت مقابله و وحدت و همکاری برای نابودی این آفت را که سبب مرگ افراد بی گناه و نابودی و تخریب شهرها و خانه ها می شود ضروری کرده است.تروریست ها پس از شکست در برابر نیروهای امنیتی و چشیدن طعم شکست غیر نظامیان را هدف قرار می دهند.

النجیفی ضمن محکوم کردن این جنایت از دستگاه های امنیتی خواست به رویارویی قوی با تروریست ها بپردازند و با مردم پیوند محکمی داشته باشند.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان