اظهارات مداخله جویانه نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی ایران

اظهارات مداخله جویانه نائب رئیس مجلس آلمان در امور داخلی ایران

خبرگزاری تسنیم: این که کلودیا با چه هدفی به ایران آمده است و با چه هدفی با یکی از شاخص ترین چهره های اصلاح طلب که به عنوان نامزد این جناح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز مطرح بود دیدار کرده، سؤالی اساسی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، «کلاودیا روت»، نائب رئیس مجلس آلمان، طی سفری 5 روزه به تهران آمد و با تعدادی از مقامات کشورمان دیدار کرد.
این که کلودیا با چه هدفی به ایران آمده است و با چه هدفی با یکی از شاخص ترین چهره های اصلاح طلب که به عنوان نامزد این جناح در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم نیز مطرح بود دیدار کرده، سؤالی اساسی است.
«کلودیا روت» در ابتدای این دیدار خود با محمدرضا عارف که با حضور سیدعلی خرم مشاور وزیر خارجه و اکرمی معاون اداره اول اروپا در این وزارتخانه و هم چنین سفیر جمهوری فدرال آلمان در ایران برگزار شد، با بیان این که آمده است تا از تحلیل های عارف در زمینه مسائل داخلی استفاده کند، ضمن دخالت آشکار در مسائل داخلی کشورمان، گفت: من آمده ام تا یک سال مانده به انتخابات مجلس بدانم که در سفر بعدی خود شما از من در چه جایگاهی دعوت خواهید کرد!
وی در ادامه با دخالت بی جا در امور داخلی کشورمان ضمن حمایت از فتنه گران سال 88 خواستار رفع حصر سران وطن فروش فتنه شده و مدعی شد در این صورت مردم ایران نیز خوشحال می شوند!
نایب  رئیس مجلس آلمان در ادامه این دیدار مجددا به بحث انتخابات مجلس آینده کشورمان وارد شده و با اشاره به جایگاه شورای نگهبان، گفت: من شنیده ام که در ایران همه می توانند کاندیدا شوند ولی باید از فیلتر شورای نگهبان رد شوند و همینطور شنیده ام که برخی نتوانسته اند از این فیلتر عبور کنند.
حضور زنان در ورزشگاه ها، وارد کردن اتهامات حقوق بشری به ایران و درخواست آزادی یکی از زندانیان فتنه 88 از دیگر مداخلات گستاخانه روت در این دیدار بود.
افزون بر این سخنان مداخله جویانه و گستاخانه، نایب رئیس پارلمان آلمان دو روز قبل دیداری با معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده داشت و در جلسه ای که شبیه به بازجویی از عملکرد حقوق بشری کشورمان بود، به اخذ گزارش از وی پرداخت!
در این جلسه مفصل نایب رئیس پارلمان آلمان درخصوص موضوعاتی جزئی و کلی حوزه زنان، خانواده، قوانین قضایی، پرونده اسیدپاشی در اصفهان و... مولاوردی را مورد سؤال قرار داد و وی نیز به جای یادآوری جایگاه قانونی و تذکر این نکته که دخالت در امور داخلی کشورها، خلاف موازین دیپلماتیک است، به این پرسش ها پاسخ داد. گویی به مسؤول بالادستی خود گزارش می دهد!
مولاوردی در این دیدار در پاسخ به پرسش کلودیا روت درباره وضعیت خشونت علیه زنان در کشورمان، بدون یادآوری این نکته که براساس آمار، آلمان شاهد درصد بالایی از خشونت علیه زنان و آزار و اذیت آنان است، گفت: خشونت علیه زنان یک پدیده جهانی است و در تمام کشورهای دنیا وجود دارد و مختص به یک کشور و افرادی با سطح تحصیلات، درآمد و یا دین مشخص نیست!
وی با بیان این که «متأسفانه آمار خشونت علیه زنان رو به افزایش و نگران کننده است» و افزودن این که: «خشونت علیه زنان به اشکال مختلف خانوادگی و اجتماعی در همه کشورهای دنیا ورود می کند و ما نیز از کشورهای دیگر مستثنی نیستیم» به جای ارائه آمار خشونت های گسترده علیه زنان در آلمان که با قتل و تجاوز به عنف و دهها جنایت شرم آور دیگر همراه است، عملا در اظهارات مورد اشاره با مأمور دولت آلمان همزبانی کرد!
این گزارش دهی بی ربط به نایب رئیس پارلمان یک کشور اروپایی توسط معاون رئیس دولت یازدهم که به پاسخ دهی یک متهم به بازجوی قانونی کم شباهت نیست، در شرایطی صورت گرفته که جمهوری اسلامی کشوری مستقل بوده و قرار نیست در سایه وادادگی و احساس خودکم بینی برخی کارگزاران آن، نایب رئیس مجلس یک کشور اروپایی که از قضا کشورش مصداق بارز نقض حقوق زنان و حقوق کودکان و مشهور به نژادپرستی است، واداده و منفعل باشد.
دیدار «کلودیا روت» به عنوان یک مقام رسمی آلمانی با یکی از چهره های اصلاح طلب به این موضوع تأکید دارد که غربی ها هنوز روی جریان اصلاح طلبان حساب ویژه ای بازکرده اند و به نظر نمی رسد بدون برنامه ریزی، این دیدار نسبتاً دوستانه و غیر دیپلماتیک برگزار شده باشد، چه این که در این راستا دیدارهای دیگری برگزار شده که البته تا این سطح نبوده و به طور پنهانی برگزار شده است.
سابقه این دخالت های گستاخانه نیز نشان می دهد که در ادوار مختلف این رویکرد از سوی غرب پیگیری شده است. یکی از همین دیدارها مربوط به حضور کاترین اشتون، مسؤول سابق سیاست خارجی اتحادیه اروپا است. وی در سفری که برای اولین بار به تهران داشت، در برنامه ریزی خود زمانی را برای دیدار با برخی از فعالان فتنه سال 88 اختصاص داد. دیداری که با برنامه ریزی و به طور رسمی با دعوت غربی ها انجام شد. جالب اینجاست که در هیمن اثنا غربی ها بر روی پروژه واردساختن موضوعات حقوق بشری در مذاکرات هسته ای تلاش می کردند.
غیر از این که مقامات مسؤول باید در قبال چنین اظهارات جسارت آمیزی در مورد امور داخلی کشور باید به جد طرف مقابل را وادار به پاسخگویی کنند، باید در مورد اهداف بیان چنین اظهاراتی نیز بررسی لازم صورت گیرد. این گونه اظهارات یادآور سخنان جرج بوش در مورد حمایت از اصلاح طلبان ایران است. جرج بوش رئیس جمهور آمریکا در آستانه سفر خاورمیانه ای خود طی یک نطق رادیویی ضمن تکرار اتهامات همیشگی آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران، بار دیگر و برای چندمین بار، حمایت خود از مدعیان اصلاحات در ایران را تکرار کرد و گفت «ما از اصلاح طلبان، از بیروت و بغداد گرفته تا تهران حمایت می کنیم و در کنار همه آن ها خواهیم ایستاد»!
این که چرا کشورهای غربی تا این میزان به اصلاحات امیدوارند، به ویژگی ها و کارنامه عملی این جناح سیاسی بازمی گردد. جریان مدعی اصلاحات در هشت سال حاکمیت خود در بخش اجرایی کشور به انواع و اقسام ساختارشکنی ها دست زد. این موارد سران کشورهای غربی را امیدوار به گروهی کرد که بتوانند پروژه «فروپاشی از درون» را در ایران با کمک آن ها کلید بزنند، موضوعی که در جریان فتنه سال 88 نیز مورد توجه قرار گرفت و کشورهای غربی تحت پوشش انقلاب کاذب مخملی تمام توان و ابزار خود را در اختیار گروهی قرار دادند که سعی داشت با افراطی گری و اغتشاش به اهداف خود برسد.
همسویی گفتمان اصلاح طلبان با آرای غرب که دمکراسی لیبرالیزه شده را مدنظر دارند در اِلمان هایی مانند ترویج اباحه گری و گسترش سفره تعامل و تسامح، تلاش برای تغییر اصول انقلاب اسلامی، سعی در بازگرداندن غرب و به ویژه آمریکا به کشور و ترویج صریح سکولاریسم و عناد آشکار با اصول اسلام ناب محمدی(ص) در رویکرد ساختارشکنانه اصلاح طلبان تجمیع شده است.
در این راستا همواره عملکرد افراطیون اصلاح طلب مورد حمایت دشمنان نظام اسلامی واقع  شده و راهبرد حمایت از این طیف رادیکال به عنوان یک خط دائمی در بین همه جناح های سیاسی آمریکا و غرب دنبال شده است. چنان چه سناتور جوزف لیبرمن در مصاحبه با فاکس نیوز اعلام کرد: «آمریکا باید هر کاری که می تواند به منظور مهار ایران و حمایت از اصلاح طلبان داخل ایران انجام دهد.»
از سوی دیگر به نظر می رسد محمدرضا عارف به عنوان یک شخصیت اصلاح طلب باید با وسواس بیشتری نسبت به این گونه موارد برخورد کند چراکه ممکن است این گونه خطاها، وی را به سمت خروج از خط قرمزهای نظام جمهوری اسلامی سوق دهد یا این که غرب به عنوان طعمه جدید روی وی سرمایه گذاری کند. از این رو عارف نبایستی در زمین  بازی غرب نقشی که مورد نظر آن هاست را ایفا کند. تساهل و تسامحی که در دیدار کلودیا و عارف از سوی طرف ایرانی وجود دارد، نقطه سؤال پر ابهامی است و این سؤال را مطرح می کند که چرا به همین راحتی یک مقام خارجی در حضور یکی از فعالان سیاسی در امور داخلی ایران دخالت می کند و برخورد قاطعی در این زمینه از سوی طرف ایرانی اصلاح طلب صورت نمی گیرد؟!
از سوی دیگر، جای سؤال و تأسف است برای مجلس اصول گرا که چرا بدون هماهنگی با نهادهای مسؤول و بدون نظارت، اقدام به دعوت مهمانانی می کند که در ظاهر نتیجه ای جز دخالت در منافع و امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران ندارند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار سیاسی
اخبار روز سیاسی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon