واعظی: نرخ تورم در کشور به ۱۸ درصد کاهش یافته است


واعظی: نرخ تورم در کشور به 18 درصد کاهش یافته است

خبرگزاری تسنیم: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: تورم از ۳۹.۵ درصد سال گذشته با هدف‌گذاری دولت اکنون به ۱۸ درصد کاهش یافته که در واقع شیب گرانی در کشور کنترل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، محمود واعظی پیش از ظهر امروز در نشست شورای اداری استان بوشهر، با تبریک ایام‌الله دهه فجر و گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای گرانقدر، اظهار داشت: ایام دهه فجر ایام نشاط و شادابی ملت ایران است که 22 بهمن اوج اقتدار و شکوه ملت ایران است.

وی با تاکید بر حضور پرشور در مراسم‌ایام الله دهه فجر گفت: حضور باشکوه ملت بزرگ ایران در برنامه‌های این ایام به ویژه راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی مهم و با اهمیت است که ملت بزرگ ایران ماننند سال‌های قبل حتی باشکوهتر از این سال‌ها در این مراسم شرکت می‌کنند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تاکید کرد: حضور پرشکوه در مراسم ایام‌الله دهه فجر که اوج آن درراهپیمایی 22 بهمن پدیدار می‌شود اثرات ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی دارد.

واعظی با بیان اینکه هدف دولت کاهش مشکلات مردم در همه ابعاد است تصریح کرد: دولت به عنوان نمایندگان همه مسئولان تلاش می‌کند حل مشکلات مردم در اولویت باشد.

وی با اشاره به سیاست‌های کلان کشور در حوزه اقتصاد افزود: مسئله اقتصاد یکی از مسائل مهم دولت است که باید ساماندهی شود. حل مشکلات اشتغال، بهبود معیشت، رونق اقتصادی و خروج از رکود از مهم‌ترین برنامه‌های دولت است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به کاهش تورم در کشور افزود:  تورم در کشور قبل از تشکیل دولت یازدهم 39.5 درصد رسیده بود که این مهم سبب بی‌ ارزش شدن پول کشورمان شده بود؛ با تلاش‌های انجام شده اکنون به کمتر از 18 درصد رسیده که سبب کنترل شیب گرانی شده است.

وی با بیان اینکه کاهش قیمت نفت سبب بروز مشکلات اقتصادی شده است، گفت: البته در این راستا سیاست دولت این است که بسترهای لازم را با سیاست‌گذاری ایجاد کند تا مشکلات کاهش یابد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه قیمت نفت سال قبل 107 دلار بود، گفت: چند ماه قبل قیمت نفت به 72 دلار رسید ولی اکنون قیمت هر بشکه نفت به 40 دلار کاهش یافته است.

واعظی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم و تاثیرگذاری است گفت: استان بوشهر استان مهمی  در حوزه‌های انرژی گاز، نفت، صنعت، کشاورزی و دامداری و گردشگری  برای دولت است. در نشست با استاندار بوشهر 55 مورد درخواست توسعه زیرساخت‌ها داشت که اکنون 12 مورد آن انجام نشده که در هماهنگی انجام شده به‌زودی اجرایی می‌شود.

واعظی با تاکید بر توسعه زیرساخت‌ها به مناطق دوردست و روستایی و کمتر توسعه یافته است، گفت: در استان بوشهر 211 روستا تا اوائل سال آینده به اینترنت پرسرعت متصل می‌شود.

وی، با بیان اینکه استان بوشهر در توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فناوری اطلاعات در اولویت قرار دارد گفت: از 10 شهرستان استان بوشهر 8 شهرستان آن به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آینده نزدیک مجهز می‌شود.

انتهای پیام/ آ

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon