سطح زیرکشت پسته و زعفران در اردبیل گسترش می‌یابد

سطح زیرکشت پسته و زعفران در اردبیل گسترش می‌یابد

خبرگزاری تسنیم: معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با حمایت از طرح‌های ترویجی کشت زعفران و پسته در اردبیل سطح زیر کشت این دو محصول در استان گسترش می‌یابد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، اصغر پرتوی پیش از ظهر امروز در جلسه بررسی طرح‌های ترویجی کشت زعفران و پسته در استان اردبیل اظهار داشت: با انجام اقدامات حمایتی و استقبال ویژه از طرح‌های ترویجی کشت دو محصول زعفران و پسته پیش‌بینی می‌کنیم سطح زیر کشت این دو محصول در سطح استان اردبیل افزایش و توسعه یابد.

وی دلیل حمایت از کشت این دو محصول را نیاز کم به آب دانست و بیان کرد: با توجه به مشکل کم‌آبی در سطح استان اردبیل کشت این دو محصول که نیاز زیادی به آب ندارد و قابلیت پرورش در مناطق کم‌آب را دارد، می‌تواند در سطح استان مفید و موثر بوده و سبب توسعه و تحول در بخش کشاورزی شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به بیلان منفی آب در دشت اردبیل گفت:‌ با توجه به این امر ضرورت دارد تا محصولات و ارقامی در کشاورزی کشت شود که نیاز زیادی به آب نداشته و در شرایط کم‌آبی نیز بتواند تولید شود که دو محصول زعفران و پسته از مناسب‌ترین محصولات در این زمینه است.

وی از کشت زعفران در 4 شهرستان استان خبر داد و گفت: در شهرستان‌های خلخال، نیر، نمین و مشگین‌شهر کشت این دو محصول در حال اجرا است و به نظر می‌رسد نتایج خوب و مطلوبی داشته و کشاورزان بتوانند با توجه به فواید و درآمدزایی آن استقبال خوبی از کشت این دو محصول داشته باشند.

پرتوی با تشریح حمایت از اجرای طرح‌های کشت ترویجی پسته و زعفران در اردبیل افزود: استانداری اردبیل نیز در این زمینه حمایت ویژه‌ای دارد و با ارائه تسهیلات بلاعوض یک هزار و 500 میلیون ریالی از محل اعتبارات استانی در صدد توسعه این محصول در اردبیل با توجه به فواید و ثمرات مناسب و مطلوب آن است که در این راستا پیاز زعفران از خراسان خریداری شده و با نصف قیمت به کشاورزان واگذار شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل تصریح کرد: حمایت از توسعه و گسترش این دو محصول در استان اردبیل ادامه می‌یابد تا شاهد استفاده کشاورزان استان از این فرصت بوده و درآمدزایی را در این بخش با توجه به ثمرات و نتایج آن و قیمت بالای محصول زعفران و پسته شاهد باشیم.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon