سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد

سازمان عفو بین الملل خواستار آزادی شیخ علی سلمان شد

خبرگزاری تسنیم: سازمان عفو بین الملل که نمایندگان آن در دادگاه شیخ علی سلمان حضور داشت، تاکید کرد که او بیگناه است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از پایگاه الوفاق، سازمان عفو بین الملل پس از مشارکت در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت الوفاق بحرین، خواستار  آزادی فوری شیخ علی سلمان شد.

سازمان عفو بین الملل ضمن اعلام حضور نمایندگانش در جلسه دادگاه شیخ علی سلمان تاکید کرد که او بیگناه است و مقامات قضایی بحرین از آزاد کردن او به قید وثیقه خودداری کرده و مدت بازداشت او را تمدید کرده‌اند.

این سازمان شیخ علی سلمان را زندانی آزادی بیان دانسته است که تنها به دلیل استفاده مسالمت آمیز  او از حق آزادی بیان بازداشت شده است؛ در بیانیه عفو بین الملل تاکید شده است که درخواست آزادی فوری و بی‌قید و شرط شیخ علی سلمان به پادشاه بحرین و وزیر کشور آن و همچنین برای تعدادی از چهره‌های سیاسی ارسال خواهد کرد.

دادگاه شیخ علی سلمان روز چهارشنبه در حالی برگزار شد که مقامات بحرینی همچنین در راستای سانسور خبری و مدیریت اخبار این دادگاه، از حضور اعضای دبیرخانه مرکزی جنبش الوفاق و نیز روسای جمعیت های سیاسی و رئیس جمعیت الشفافیه در جلسه دادگاه جلوگیری کردند‎‎؛ جلسه بعدی به 25 فوریه(چهارشنبه 6 اسفند) موکول شده است.

شبکه خبری العالم نیز گزارش داد،سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سالانه خود اعلام کرد که سرکوب اخیر مردم بحرین باعث شهادت 3 شهروند از جمله یک کودک به ضرب گلوله عوامل رژیم آل خلیفه شد.

این گزارش افزود: صدها شهروند نیز همچنان در زندان های بحرین به سر می برند و فعالان و مخالفان سیاسی هم فقط به علت انتقاد مسالمت آمیز تحت پیگرد هستند، دستگاه قضائی بحرین احکام ناعادلانه شامل حبس ابد و اعدام برای زندانیان سیاسی صادر می کند و تابعیت برخی مخالفان لغو می شود.

این گزارش افزود: رژیم بحرین همچنان از اجرای مفاد گزارش کمیته حقیقت یاب شریف بسیونی خودداری می کند و غرب نیز در این بحبوبه به حمایت از این رژیم می پردازد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان