باران، گرد و خاک را از چهره شمال خوزستان زدود

باران، گرد و خاک را از چهره شمال خوزستان زدود

خبرگزاری تسنیم: بارش نزولات آسمانی سبب فروکش کردن طوفان‌ و گرد و خاک در اندیمشک و شهرهای شمالی استان خوزستان شد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اندیمشک، از نیمه‌های شب گذشته بارش باران و استمرار ریزش نزولات آسمانی تا صبح امروز سبب رفع مشکل وجود آلاینده‌های ناشی از گرد و غبار شهرستان اندیمشک و شهرستان‌های شمالی استان خوزستان شد.

موج شدید و کم سابقه گرد و غبار از روز گذشته پس از ورود به آسمان شهرهای استان خوزستان از جمله اهواز و آبادان و سپس  وارد آسمان شهرستان اندیمشک شد به نحوی که رشد غلظت آن در طول روزگذشته سبب کاهش میزان دید و بروز مشکلات تنفسی در مردم شهرهای شمالی خوزستان شد.

مسئولان بهداشت و درمان خوزستان در روزهای اخیر با توجه به هجوم ریز گرد‌ها به آسمان شهرهای استان با تاکید بر لزوم حفظ سلامت مردم به ویژه سالمندان و کسانی که دچار بیماری‌های تنفسی هستند، از مردم خواستند تا از خروج غیرضروری از منازل اجتناب کنند.

برخی از کارشناسان کشورهای همسایه را کانون اصلی تولید این ریزگرد‌ها می‌دانند، مدیرکل محیط خوزستان نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم اظهارداشت: موج‌های شدید ریزگردها در روزهای اخیر منشا داخلی دارد و دلیل آن کاهش نزولات جوی و کم شدن رطوبت خاک در دشت‌های خوزستان است.

ریزگرد‌ها و گرد و غبار در سال‌های اخیر به میهمان ناخواسته و مداوم مردم خوزستان تبدیل شده به گونه‌ای که با ورود هر موج گردوغبار به استان بسیاری از افراد روانه بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی و درمانی می‌شوند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon