روند شهرنشینی در جهان طی ۳ دهه آینده افزایشی است

روند شهرنشینی در جهان طی 3 دهه آینده افزایشی است

خبرگزاری تسنیم: اکونومیست با اشاره به این که بر اساس پیش بینی ها روند شهرنشینی در جهان طی ۳ دهه آینده افزایشی خواهد بود نوشت: ریسک سایبری یکی از ویژگی های زندگی در دنیای مدرن امروز است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اکونومیست، شهرها محل زندگی اکثریت مردم جهان هستند. سطح فعلی شهرنشینی از 82 درصد مردم در آمریکای شمالی تا 40 درصد مردم آفریقا متغیر است. اما پیش بینی می شود تمام مناطق از روند گسترش شهرنشینی در طی 3 دهه آینده پیروی کنند.

اما برخی شهرها از جمله به دلیل کاهش نرخ زاد و ولد، رشد منفی اقتصادی و بلایای طبیعی شاهد کاهش جمعیت بوده و خواهند بود. جمعیت شهر سئول، پایتخت کره جنوبی از سال 1990 تاکنون 800 هزار نفر کاهش یافته است.

همینطور، ایمنی شهرها می تواند در میزان اقبال مردم به آنها موثر باشد. شهر نیویورک در سال 1990 رکورد 2 هزار و 245 مورد قتل را به ثبت رساند که به معنای وقوع 6 قتل در هر روز بود. از آن زمان تاکنون جمعیت نیویورک بیش از یک میلیون نفر افزایش یافته، در حالی که میزان ارتکاب قتل کاهش یافته است. میزان قتل در سال 2013 به 335 مورد رسید.

بر اساس این گزارش تهدیدات ناشی از تروریزم و بلایای طبیعی ماهیت امنیت شهری را متحول ساخته است. برق، ارتباطات و سیستم های حمل و نقل باید به اندازه کافی قوی باشند و بتوانند در مقابل شوک های خارجی قوی مقاومت کنند.

در عین حال، ریسک های جدیدی پدیدار شده است. ریسک سایبری یکی از ویژگی های زندگی در دنیای مدرن امروز است.

بنابراین امنیت شهری موضوعی مهم است که در طی زمان مهمتر نیز خواهد شد. تضمین امنیت جمعی به معنای مقابله با مجموعه ای از ریسک های مختلف است.

انتهای پیام/ 120

پربیننده‌ترین اخبار اقتصادی
اخبار روز اقتصادی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
بانک ایران زمین
بانک سرمایه