ایران در آینده جزو مدعیان هندبال جهان خواهد شد

ایران در آینده جزو مدعیان هندبال جهان خواهد شد

خبرگزاری تسنیم: بازیکن پرافتخار تیم ملی هندبال تونس به تمجید از تیم کشورمان پرداخت.

به گزارش خبرنگار اعزامی خبرگزاری تسنیم به قطر، همام ویسم بازیکن پرافتخار تاریخ هندبال تونس از جمله نفراتی بود که مقابل بازیکنان ایران قرار گرفت. این بازیکن که در تیم سنت رافائل فرانسه حضور دارد، معتقد است که هندبال ایران با افزایش تجربه بین المللی و داشتن امکانات بیشتر توانایی موفقیت در جهان را دارد. گفت‌وگوی اختصاصی خبرنگار تسنیم با ویسم را در ادامه می‌خوانید:

تسنیم: ابتدا از عملکرد تیم تونس در مسابقات بگویید.

معتقدم تونس در دور گروهی کار خود را به خوبی انجام داد، البته گروه سختی بود و اتفاقا با تیم ایران هم بازی خوبی داشتیم. کرواسی و مقدونیه 2 تیم قدرتمند اروپا بودند و البته دیدار با اتریش و بوسنی هم شرایط خودش را داشت. به نظرم در گروه نتایج خوبی گرفتیم اما بدشانسی ما در مرحله یک هشتم نهایی بود که مقابل تیم قدرتمند اسپانیا قرار گرفتیم. اسپانیا یکی از تیم‌های قدرتمند مسابقات است.

تسنیم: مقابل ایران ابتدا در زمین نبودید اما شرایط بازی شما را هم به میدان کشاند.

قطعا ایران خوب بازی کرد. این نخستین تجربه تیم ایران بود اما آنها به هیچ عنوان ضعیف نبودند و فکر کنم علتش هم بازیکنان خوب این تیم است و نفراتی که می‌دانم در اروپا هم حضور دارند، البته تعدادشان زیاد نیست اما استعداد‌شان را نشان دادند. ما ایران را دست کم نگرفتیم. طبیعی بود که مربی بخواهد به بازیکنان استراحت دهد، ضمن اینکه همه بازیکنان ما خوب هستند.

تسنیم: تونس در این مسابقات انتظارات را برآورده کرد؟

انتظار از تیم ما بالا بود. برای آنکه تعداد زیادی تونسی در قطر هستند و ورزشگاه برای ما همیشه پر از تماشاگر بود. در تونس هم هندبال طرفداران زیادی دارد. همان‌طور که گفتم در گروه خود نتایج خوبی داشتیم اما مقابل اسپانیا شرایط بسیار سخت بود.

تسنیم: با تیم هندبال ایران بازی کردید. آیا این تیم توانایی تبدیل شدن به یک تیم مدعی در جهان را دارد؟

بله، بازیکنان هندبال ایران انگیزه و استعداد داشتند. تیم شما به تجربه نیاز دارد و البته کمی هم ناشناخته بودن به سود ایران تمام شد. وقتی حریفان تیم را بشناسند دیگر کار دشوار خواهد شد اما معتقدم اگر ایران حرفه‌ای شود و توانایی جهانی خود را افزایش دهد، چرا که نه، بازیکنان شما قابلیت مدعی شدن را دارند. من دوست دارم باز هم با ایران بازی کنیم و باز هم در پاسخ می گویم که ایران تیم مدعی خواهد شد.

تسنیم: تیم هندبال قطر از بازیکنان دو ملیتی تونسی هم بهره می‌برد. این بازیکنان بهتر نبود برای کشور خودشان بازی کنند؟

این انتخاب آنها بوده است. ما در لیگ قطر بازیکنان زیادی داریم. در الجیش یا الریان، همان طور که بازیکنان ما در لیگ فرانسه هم حضور زیادی دارند. بله ما بازیکن تونسی هم در تیم قطر داریم که اتفاقا چند ماه قبل هم به تونس آمده بود. آنها این انتخاب را انجام دادند و البته تونس هندبالیست خوب زیاد دارد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon