موج بیداری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد

موج بیداری اسلامی با پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه کرمانشاه گفت: امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه موج بیداری اسلامی با نهضت امام راحل(ره) و پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: آنچه که امروز در کشورهای منطقه همچون یمن شاهد هستیم حاصل تاثیرات انقلاب اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه کرمانشاه اظهار داشت: امام راحل(ره) به تحقیر مسلمانان در جهان خاتمه داد و مفاهیمی همچون مقاومت و بصیرت را برای تبیین اسلام ناب محمدی زنده کرد.

امام جمعه کرمانشاه تصریح کرد: اسلام ناب محمدی که بنیانگذار جمهوری اسلامی منادی آن بود با آنچه که از اسلام در کشوری همچون عربستان و تنها با انجام واجبات نماز و روزه وجود دارد متفاوت است و بودجه، احکام، قوانین و سایر شئون جامعه را نیز در بر می‌گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اسلام ناب محمدی را اسلامی زنده، فریاد‌دار و برای غلبه بر مستکبران و حمایت از مظلومان دانست و افزود: حقایق اسلام که توسط بنیانگذار انقلاب اسلامی به جهانیان نشان داده شد موج بیداری اسلامی را به راه انداخت.

آیت‌الله علما با بیان اینکه در سال نخست پیروزی انقلاب اسلامی، سه میلیون نفر سیاه‌پوست در برابر کاخ سفید آمریکا برای حقوق خود تظاهرات کردند،‌ گفت: امروزه اینکه این نظام الهی و سرافراز را در سراسر جهان با نام «جمهوری اسلامی» می‌شناسند دستاوردی بزرگ است.

خطیب جمعه کرمانشاه پیروزی انقلاب اسلامی را سرفصلی تازه برای ملت ایران دانست و افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی 60 هزار مستشار آمریکایی و مستشاران بسیاری از انگلستان، فرانسه، آلمان و شوروی از کشور رفته و به سلطه آنها در این منطقه خاتمه داده شد.

وی با اشاره به مناسبت دوازدهم بهمن ماه و بازگشت امام راحل به کشور پس از 15 سال تبعید، خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی ملت ایران انفجار نور و سرآغاز جدیدی برای حاکمیت اسلام بود که حاکمیت قرآن و اسلام در این کشور به خاری در چشم بیگانگان تبدیل شد.

آیت‌الله علما با اشاره به اقتدار امروز ایران اسلامی در جهان خاطرنشان کرد: در پیش از انقلاب، شاه روزانه 6میلیون بشکه نفت برای 30 میلیون نفر جمعیت می‌فروخت ولی امروزه با 80میلیون نفر جمعیت یک میلیون بشکه نفت فروخته شده و کشور نیز اداره می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه بیان کرد: مسلمانان همچون یک جفت دست در کنار یکدیگر قرار دارند و یک و نیم میلیارد مسلمان موظف به وحدت و برادری هستند زیرا خواست رسول خدا و هدف امام راحل(ره) نیز وحدت جهان اسلام بوده است.

بی‌محتوایی غرب و شرق در جهان امروز

امام جمعه کرمانشاه با اشاره به تاثیرات معنوی امام خمینی(ره) در هنگام حضور در اروپا، بیان کرد: در آن زمان انگلیسی‌ها گفتند مثل اینکه ما حضرت مسیح(ع) را دیده‌ایم و دانشجویان فرانسوی گفته بودند اگر ایشان رهبری مذهبی است پس رهبران مذهبی ما کجا قرار دارند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه امروزه شرق و غرب در برابر کلمه اسلام قرار گرفته‌اند، تصریح کرد: موج بیداری اسلامی و گرایش مردم به اسلام سبب هراس دولتمردان غربی شده که به ایجاد توطئه‌های اسلام هراسی برای مقابله با این امواج دست می‌زنند.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه در کشورهایی همچون انگلستان و فرانسه شاهد ساخت مساجد بسیاری هستیم، خاطرنشان کرد: در جهان امروز غرب و شرق حرفی برای گفتن ندارد و آنچه که پس از 1400 سال همچنان محتوا دارد اسلام است.

وی با بیان اینکه مزاحمت‌ها و فشارها از دوران پیامبر اسلام(ص) نیز وجود داشته است، افزود: امیرالمومنین(ع) می‌فرمایند که نگذاشتند مردم برکت حضور پیامبر اسلام(ص) را بچشند و جنگ‌ها و فشارها به راه انداختند که در دنیای امروز نیز دشمنان همین کار را کردند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه محتوای کشور را اسلامی دانست، خاطرنشان کرد: مردم انقلاب اسلامی را مدیریت کردند و در مهمترین مسئله‌ای که در کشور رخ داد و در دوران هشت سال دفاع مقدس این انقلاب را به بهترین شکل ممکن مدیریت کردند.

آیت‌الله علما با بیان اینکه هنوز به ایده‌آل‌ها نرسیده‌ایم،‌ بیان کرد: جهت‌گیری کشور در تمامی شئون آن اسلامی است و پس از امام راحل(ره)، مقام معظم رهبری که شخصیتی بی‌نظیر، آگاه، بیدار و با بصیرت هستند، این نظام الهی را هدایت می‌کنند.

خطیب جمعه کرمانشاه وجود مقام معظم رهبری را یکی از نعمت‌های آسمانی و عنایت خداوند به این ملت بیان کرد و افزود: وجود امام راحل(ره) برای پیروزی انقلاب اسلامی ضروری بود و خداوند مقام معظم رهبری را برای حفظ انقلاب اسلامی ذخیره کرد.

حاکمیت تمدن اسلامی بزرگترین آرمان انقلاب

امام جمعه کرمانشاه توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری را وظیفه‌ای همگانی دانست و گفت: یکی از اهداف انقلاب اسلامی این است که فقط در خط مستقیم خودش باشد و مردم و دولتمردان مراقب باشند در خط انقلاب حرکت کرده و کاری به چپ و راست نداشته باشند همچنان که شعار «نه شرقی و نه غربی، جمهوری اسلامی» تاکید این مفهموم است.

آیت‌الله علما با اشاره به سایر توصیه‌های مقام معظم رهبری بیان کرد: تمام اسلام سیاست است و براین اساس هیچ‌گاه دین از سیاست جدا نیست و دیگر اینکه شعارهای انقلاب با بهانه تغییر دنیا عوض نخواهد شد و شعار انقلاب اسلامی بنا به ماهیت اسلام و اصول انقلاب هیچ‌گاه تغییر نمی‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان اینکه شعارهای انقلاب هزینه، تهدید و تحریم دارد، تصریح کرد: هزینه‌های انقلاب را خانواده‌ها با تقدیم جوانان شهید خود به انقلاب داده‌اند و ما به‌عنوان پیروان امام حسین(ع) برای اسلام هر چه داشته باشیم اهدا می‌کنیم.

امام جمعه کرمانشاه بزرگترین آرمان انقلاب را حاکمیت اسلام و تمدن اسلامی بیان کرد و افزود: انقلاب اسلامی همیشه زنده است و همیشه فریاد دارد زیرا اسلام به‌عنوان اصل انقلاب تمام شدنی نیست و نسخه اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری، شفابخش گرفتاری‌ها امروز است.

آیت‌الله علما با اشاره به دو رخداد سرنوشت‌ساز در روزهای اخیر گفت: نامه‌ای که مقام معظم رهبری خطاب به جوانان غربی برای کشف اسلام نوشت سرآغاز دورانی جدید است و همچنان که انتقام سیدحسن نصرالله از رژیم صهیونیستی نیز مقدمات نابودی این غده سرطانی را فراهم کرد.

خطیب جمعه کرمانشاه با اشاره به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه(س) بیان کرد: داشتن حیات و مماتی پر برکت همچون این حضرت از باطن تقوا است زیرا بر گرد مضجع شریف این حضرت حوزه علمیه‌ای ساخته شده که در آن شخصیت‌هایی همچون آیت‌الله بروجردی، امام راحل و علامه طباطبایی رشد یافته‌اند.

انتهای پیام /

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon