انقلاب اسلامی محصول نهضت ۱۰۰ ساله روحانیت بود

انقلاب اسلامی محصول نهضت 100 ساله روحانیت بود

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه دهگلان گفت: انقلاب اسلامی محصول نهضت ۱۰۰ ساله روحانیت به‌ویژه قیام امام(ره) از ۱۵ خرداد ۴۲ تا بهمن ۵۷ بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهگلان، ماموستا جمال جعفری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته دهگلان که در مسجد جامع این شهر اقامه شد، با تبریک فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: شکل گیری انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل که یکی از وقایع مهم تاریخ معاصر به شمار می‌رود به الگویی برای دیگر کشورهای منطقه تبدیل شده که لازم است با بزرگداشت آن در راستای تقویت بصیرت مردم تلاش کرد.

وی گفت: پیروزی انقلاب اسلامی ایران نه فقط نوید رهایی امت اسلامی ایران، بلکه نوید بخش مبارزه با ظلم و ستم و بی‌عدالتی در جهان بشریت بود.

امام جمعه دهگلان تصریح کرد: دهه فجر سند افتخار ملت ایران و فرصتی برای نشان‌دادن چهره انقلاب اسلامی به جهانیان است و باید اهداف انقلاب بیش از همه برای جوانان و نوجوانان تبیین و شفاف سازی شود.

وی گفت: انقلاب اسلامی محصول نهضت 100 ساله روحانیت به‌ویژه قیام امام(ره) از 15 خرداد 42 تا بهمن 57 بود که در این راستا روحانیت هزینه سنگینی برای این انقلاب پرداخت کرد.

ماموستا جعفری به برخی از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: وجود رهبری شجاع، فهیم، با درایت و دلسوز به نام امام خمینی(ره) و نیز پایبندی توده مردم به احکام شرع و مقدسات دینی و تبعیت بی‌چون و چرا از امام‌(ره) سبب پیروزی ملت شد.

وی وحدت کلمه، همدلی و آزادی‌خواهی ملت را هم از دیگر عوامل مهم پیروزی انقلاب اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: اگر این انقلاب به قله‌های رفیع رسیده و آسیبی ندیده به خاطر حفظ و تداوم این اصل از جانب مردم بوده است.

امام جمعه دهگلان گفت: تا زمانی که این روند ادامه داشته باشد نظام همواره در امنیت است و هیچ دشمنی قادر نیست که این نظام را به مراحل قبل از انقلاب برگرداند.

وی افزود: همچنان که مردم با حضور در همه صحنه‌های انقلاب در طول تاریخ ثابت کردند که پشتیبان نظام هستند مسئولان هم نسبت به مشکلات ملت بی‌تفاوت نباشند و به ارائه شعار و آمارهای پوچ و کذب تکیه نکنند.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon