سد بزرگ مجن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد


سد بزرگ مجن در دهه فجر امسال به بهره‌برداری می‌رسد

خبرگزاری تسنیم: فرماندار شاهرود از بهره برداری از سد بزرگ مجن در دهه فجر انقلاب اسلامی امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شاهرود، سید محمدرضا هاشمی عصر امروز در جمع مردم شاهرود اظهار داشت: پروژه بزرگ و حیاتی سد مجن که از سال 89 آغازشده بود و در گذشته آبگیری نیز شده بود در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به اهمیت افتتاح این طرح تصریح کرد: با توجه به کمبود آب در منطقه مجن و شاهرود، افتتاح این سد، بخشی از مشکل تأمین آب در شهرستان شاهرود را رفع خواهد کرد.

معاون استاندار سمنان با اشاره به اعتبار اجرای این سد؛ از صرف بیش از 180 میلیارد ریال برای به بهره برداری رسیدن سد مجن خبر داد.

به گفته هاشمی، دهه فجر امسال، 117 پروژه عمرانی با صرف بیش از 540 میلیارد ریال اعتبار در شهرستان شاهرود خبر داد.

وی ایام‌الله دهه فجر را فرصت مناسبی در راستای تبیین  دستاوردهای انقلاب برای نسل سوم و چهارم انقلاب برشمرد و گفت: بزرگ‌ترین دستاورد انقلاب، امنیت، اقتدار، عزت و پشتیبانی مردم از نظام  است که به برکت خون شهدا و رهبری با درایت، حاصل است.

فرماندار شاهرود ارسال پیام انقلاب به سراسر جهان را مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی عنوان و تصریح کرد: بیداری اسلامی در منطقه و ایستادگی نظام سوریه در برابر دسیسه‌ها و نیز داعش، حاصل انقلاب و برگرفته از تفکر انقلاب اسلامی ایران است.

هاشمی امنیت و رهبری را دو نعمت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نظام مقدس ما، در میان ناامنی های منطقه، در جزیره‌ای امن است.

وی از اجرای برنامه‌های متنوع و مردم محور در دهه فجر خبر داد و اعلام کرد: مردم در 22 بهمن امسال نیز با وحدت و انسجام، بذر یاس بر چهره دشمنان انقلاب اسلامی و نیز هتاکان به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام خواهند پاشید.

فرماندار شاهرود، بابیان اینکه مسکن مهر ازجمله دغدغه‌های اصلی مدیران این شهرستان است، افزود: اخیراً چند جلسه شورای مسکن برای حل این مشکل برگزارشده است و نیز با افتتاح 2 مدرسه 12 و 9 کلاسه در حاشیه مسکن مهر، مشکل فقدان آموزشگاه در این ناحیه، مرتفع می‌شود.

هاشمی پروژه‌های گازرسانی، راه، بنیاد مسکن، خوابگاه دانشجویی دانشگاه شاهرود و جهاد کشاورزی را از جمله پروژه‌های مورد بهره‌برداری در دهه فجر، دانست و خاطرنشان کرد: شاهرود قطب کشاورزی استان سمنان است و کشاورزان شاهرودی نقش بزرگی در راستای اجرای سیاست‌های نظام و اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، ایفا کرده‌اند.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon