فقر و خشونت؛ زندگی در پاکستان چقدر می‌ارزد؟

فقر و خشونت؛ زندگی در پاکستان چقدر می‌ارزد؟

خبرگزاری تسنیم: یکی از وب‌سایت‌های صربستان با ارائه گزارشی در حالی پاکستان را از لحاظ زندگی جزو ارزانترین کشورهای جهان معرفی کرده که به‌نظر برخی شهروندان این کشور از نظر انجام جرائم مختلف نیز ارزانترین کشور جهان محسوب می‌شود.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نامبیو» یکی از وب‌سایتهای «صربستان» در گزارشی پاکستان را از لحاظ هزینه‌های زندگی، ارزانترین کشور جهان معرفی کرده است در حالی که به‌نظر برخی از مردم این کشور، انجام جرائم مختلف نیز در شهری مانند کراچی پاکستان نیز به‌راحتی و ارزان صورت می‌گیرد.

اخاذی، سرقت، دزدی، قتل، آدم‌ربایی و دیگر جرائم حتماً در کراچی بزرگترین شهر پاکستان وجود دارد که این شهر را به محلی برای انجام راحت آنها تبدیل کرده است.

وبسایت نامبیو روزهای گذشته در گزارشی با مقایسه هزینه‌های زندگی در کشورهای جهان، پاکستان را در صف نخست ارزانترین کشورهای جهان قرار داد.

این وبسایت اطلاعاتی درباره شهرها و کشورهای سراسر جهان به کاربران ارائه می‌دهد. این اطلاعات در مورد شرایط زندگی مانند هزینه‌ها، مسکن، مراقبت‌های بهداشتی، ترافیک، جرائم و آلودگی کشورهای جهان را شامل می‌شود.

ارزش زندگی در شهر کراچی پاکستان پایتخت سابق، مرکز اقتصادی و بزرگترین شهر این کشور تنها 2 هزار روپیه (60 هزار تومان) است.

اما قیمت ذکر شده در «اسلام آباد» پایتخت پاکستان، بهترین شهر و مرکز اداری این کشور ده برابر کمتر است و مردم به خاطر 200 روپیه نیز در این شهر کشته می‌شوند.

اگر این مقدار پول کم ارزش و حتی برای یادآوری آن خجالت آور است، در برخی از مناطق کراچی همچون منطقه «نودیرو» واقع در ایالت «سند»، احتمال دارد که شما زندگی خود را در عوض صد روپیه (یک دلار) از دست بدهید.

قتل عام در نودیرو و اسلام‌آباد کم نشده است زیرا ناامیدی، خشم و احساسات، مردم را همواره تحریک می‌کند و تنها پایان فقر و محرومیت راه حل چنین مشکلی خواهد بود.

در شهر کراچی توانایی جلوگیری از قتل و عام مردم و اخاذی در روز روشن وجود دارد اما حاکمان پاکستان با سوء استفاده از تنها بدنبال منافع شخصی خود هستند و مردم در این شهر فراموش شده‌اند.

پلیس پاکستان همه روزه تماشاچی جرائم در شهرهای کراچی است و مردم این کشور نیز شاهد بذله گویی رهبران این کشور در رسانه‌ها هستند.

گروه‌های جنایتکار که دست در دست برخی از رهبران سیاسی دارند در شهر «محمد علی جناح» بنیانگذار پاکستان بدون هراس عملیات خود را انجام می‌دهند درحالی که اقدامات پلیس تنها درحد یک نمایش است.

«ساحر لدهیانوی» شاعر بزرگ پاکستان در یکی از شعرهای خود آورده: زمانی که ظلم بیش از حد افزایش یابد؛ پایان می‌یابد اما تعجب آور است که ظلم در پاکستان چرا پایان نمی‌یابد؟

کشور پاکستان با مشکلات بسیاری از جمله افزایش جرم روبرو است و دولت این کشور همواره وعده حل این مشکلات را داده اما بجز برگزاری نشست‌ها و تشکیل کمیته‌ها، کاری از پیش نبرده است.

این در حالی است که بسیاری از کشورها برای کاهش جرائم موفق بوده‌اند.

زمانی که مقامات آمریکایی تصمیم گرفتند که میزان جرائم را در نیویورک کاهش دهند طی سال‌های 1990 تا 2010 میلادی میزان جرم و جنایت در این شهر 90 درصد کاهش یافت.

«برزیل» نیز با تشکیل واحد پلیس صلح (UPP) مجرمان با منطقه‌بندی از شهر «ریو دو ژانیرو» اخراج کردند.

پلیس برزیل خطوط کمکی محرمانه تشکیل داد تا مردم پلیس را از عملکرد مجرمان آگاه کنند.

آنها سلاح و مواد مخدر را ضبط و مناطق جرم خیز را پاکسازی کردند و با ارائه تمهیداتی مانع از ورود دوباره مجرمان به این مناطق شدند.

«نتیش کمار» سروزیر ایالت «بهار» در هند نیز با تشکیل سیستم محاکمه سریع، تصمیم گرفت تا مانند کشورهای برزیل و آمریکا سیاست عدم تحمل مجرمان را دنبال کند.

سروزیر ایالت بهار در هند طی 6 سال 70 هزار مجرم را محاکمه کرد و برنامه ریزی وی درحدی موفقیت آمیز بود که دانشگاه «پرینستون» آمریکا دراین خصوص تحقیقات رسمی انجام داد.

نتیش کمار سروزیر ایالت بهار در هند

اکنون دولت پاکستان نیز مانند دفعات قبل، شعار «جرم دیگر کافیست» را سر داده است.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان

«متیو اتکینز» نویسنده گزارش‌های بحران برای سازمان رسانه‌های آمریکا (پولیتزر) درمورد عملیات دولت پاکستان علیه گروه‌های جنایتکار شهر کراچی نوشت: جرم و جنایت‌های کراچی بی‌نظیر هستند. زمانی حزب «مردم پاکستان» در بهار سال گذشته برای عملیات علیه گروهی در منطقه «لیاری» از توابع کراچی اقدام کرد و گروه جنایتکار «کمیته صلح مردم» در کوچه‌های تنگ این منطقه با مقاومت یک هفته‎ای بوسیله انواع سلاحهای اتوماتیک و موشک انداز با پلیس و کماندوهای پاکستانی مبارزه کردند که در نتیجه دولت عملیات ضد تروریستی در این منطقه را متوقف کرد.

متیو اتکینز

کماندوهای پاکستانی در حال بازگشت

کنسولگری آمریکا در شهر کراچی در سال 2011 میلادی در گزارشی که «ویکی لیکس» نیز آن را افشا کرد، در مورد اوضاع وخیم شهر کراچی نوشته است: تعداد پلیس کراچی محدود است و سلاح جدید نیز ندارد. برخی از مناطق این شهر برای پلیس ممنوع الورود است.

بیشتر گروه‌های جنایتکاران این شهر به احزاب سیاسی، برخی جنبش‌ها و یا به دیگر گروه‌های تروریستی تعلق دارند.

کنسولگری آمریکا در کراچی

رسانه های پاکستانی پیش از این اعلام کرده بودند که بدلیل عدم صلاحیت حاکمان این کشور، بیش از 20 میلیون سلاح تنها در شهر کراچی وجود دارد.

با این حال، کشتن یا اعدام چند مجرم، گروه‌های جنایتکار را نابود نخواهد کرد زیرا صدها نفر دیگر جایگزین آنها می‌شوند بنابراین لازم و ضروری است که برای نابودی چنین گروه‌هایی با تشکیل مدیریت جدید عملیاتی گسترده انجام شود در غیرانصورت مردم پاکستان همواره شاهد کشتار خواهند بود.

انتهای پیام/.

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان