نامه رهبری به جوانان غرب برای نجات، تحول و دعوت به ادراک حقیقت بوده است

نامه رهبری به جوانان غرب برای نجات، تحول و دعوت به ادراک حقیقت بوده است

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه سراوان گفت: نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپایی و آمریکای شمالی و این رخداد مهم فرهنگی و بین‌المللی برای نجات و تحول و دعوت به ادراک حقیقت بوده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سراوان، حجت‌الاسلام غلامرضا دهقان در خطبه‌های نمازجمعه این هفته همگان را به رعایت تقوای الهی و پرهیز و دوری جستن از گناه توصیه کرد و با اشاره به سوره توبه آیه 105 اظهار داشت: "ای پیامبر بگو، هر چه می‌خواهید عمل کنید، سپس خدا شما را خواهد دید و همچنین پیامبرش و مومنان نیز می‌بینند".

وی افزود: از اهداف تربیتی آن وادار کردن مردم به مراقبت در کارهایشان است و نیز اینکه فراموش نکنند که برای اعمال نیک و بدشان حقایقی وجود دارد که به هیچ وجه پنهان نمی‌ماند. 

خطیب جمعه سراوان، یکشنبه 12 بهمن  بازگشت حضرت امام خمینی (ره) به ایران اسلامی در سال 1357 هجری شمسی و آغاز دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی را گرامی داشت و بیان کرد: واقع بینانه‌ترین توصیف از روز پیروزی انقلاب اسلامی، این است که این روز غلبه مستضعفین بر مستکبرین بود.

دهقان گفت: در دهه فجر جا دارد دفتر خاطرات پیروزی انقلاب و شجاعت و ایثار و فداکاری مردم را در ذهن مرور کنیم و به یاد آوریم که در سال‌های قبل از انقلاب در چه وضعیتی بودیم و این کاری است که انجام آن برای درست فهمیدن تاثیر انقلاب اسلامی در جامعه ضرورت دارد.

خطیب جمعه سراوان به شنبه 11 بهمن 93 دهم ربیع‌الثانی وفات حضرت معصومه (س) اشاره کرد و افزود: حضرت معصومه (س) دختر گرامی امام هفتم حضرت موسی بن جعفر (ع) است که در روز اول ذیقعده سال 173 هجری قمری در مدینه منوره واقع شده است و در 23 ربیع‌الاول سال 201 وارد شهر مقدس قم شدند و پیش از اینکه دیدگان مبارکش به دیدار برادرش حضرت امام رضا (ع) روشن شود با اندوه فراوان دیده از جهان فرو بست.

دهقان گفت: مردم قم با تجلیل فراوان پیکر پاکش را تشییع کردند تا اینکه حضرت زینب فرزند امام جواد (ع) اولین گنبد را بر قبر شریف عمه بزرگوارش بنا کرد.

وی بیان کرد: سه شنبه 14 بهمن 13 ربیع‌الثانی 1436 روز فناوری فضایی را گرامی می‌داریم، ایران با ساخت بیش از 10 ماهواره در ردیف بقیه کشورها قرار گرفت که مهم‌ترین اهداف پروژه امید بود که در راستای بومی سازی صنعت ماهواره در اولین گام بود و بعد از آن از شناسایی ظرفیت‌هایی در زمینه تجهیزات ساخت، مونتاژ و تست ماهواره، ایجاد فضای عملیاتی و در نهایت ایجاد بستر فعالیت‌های فضایی در شرکت‌های خصوصی بود که توانست با همت جوانان و دانشمندان ماهواره‌های مصباح، زهره، سینا، رصد، ظفر، فجر، امید، سفیر،کاوشگر و... را با موفقیت به پایان برساند.

خطیب جمه سراوان اشاره‌ای به نامه رهبر معظم انقلاب اسلامی خطاب به عموم جوانان در اروپا و آمریکای شمالی کرد و گفت: پرداختن به همه زوایای این نامه بدیع از حوصله یک یادداشت فراتر است، این قلم سعی می‌کند با تحلیل ساختار نامه کمکی به شناخت درونی، این رخداد مهم فرهنگی و بین‌المللی بنماید و این نامه برای نجات و تحول و دعوت به ادراک حقیقت بوده است.

دهقان تصریح کرد: نامه در همان ابتدا موضوع بحث را مشخص می‌کند" سخن با شما درباره اسلام است و به طور خاص درباره تصویر و چهره‌ای که از اسلام به شما ارائه می‌شود" و این نامه به یک شگرد کهنه و در عین حال مکرر که امروز علیه اسلام بکار گرفته می‌شود اشاره می‌نماید (تحریک احساس رعب و نفرت و بهره‌گیری از آن،که متاسفانه سابقه‌ای طولانی در تاریخ سیاسی غرب دارد) و در تاریخ اروپا و آمریکا از برده‌داری شرمسار است.

وی اهمیت نامه مقام معظم رهبری به جوانان انجمن‌های اسلامی و دانشجویان مستقر ایرانی در اروپا را بر شمرد.

امام جمعه سراوان خاطرنشان کرد: در پی استقبال گسترده مخاطبان از نامه رهبر انقلاب، رسانه‌های غربی و آمریکایی در چرخشی قابل توجه، مجبور شدند به مناسبت خلاقانه و به موقع بودن و در نهایت موثر بودن پیام رهبر انقلاب اعتراف کنند.

در پایان یاد و خاطره شهدای هفته سراوان شهید محسن باقری در سال 65 در شلمچه و دادشاه بهارمست در پسکوه در سال 67 گرامی داشته شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon