امروز حل بسیاری از معادلات منطقه و جهان بدون ایران امکان‌پذیر نیست

امروز حل بسیاری از معادلات منطقه و جهان بدون ایران امکان‌پذیر نیست

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه نهبندان با اشاره به جایگاه نظام جمهوری اسلامی در دنیا گفت: امروز ایران به یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل شده ‌و امروز حل بسیاری از معادلات منطقه و جهان بدون ایران امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند ، حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی خزاعی در خطبه های نماز جمعه این هفته نهبندان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران اظهار داشت: نقش بی بدیل امام خمینی (ره) در راس همه عوامل پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی گفت:باید عواملی که سبب پیروزی انقلاب شده است را برای نسل جوان بازنگری کرد چرا که نسل جدید در آن زمان حضور نداشته و شاید به خوبی نتوانند مسایل آن دوره را درک کنند.

امام جمعه نهبندان بیان کرد: باید ایران قبل از بهمن سال 57 را با ایران بعد از بهمن 57 مقایسه کرد تا بتوان به بزرگی و عظمت ایران اسلامی رسید.

امام جمعه نهبندان مردمی بودن را یکی دیگر از عوامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی ایران برشمرد و گفت: یک رابطه عمیق و عاطفی بین مردم و امام خمینی( ره)  بود به طوری که از سال 43 که مبارزات امام آغاز شد تا پیروزی کامل انقلاب مردم همپای امام خمینی (ره ) در صحنه مبارزه بوده اند.

خزاعی وحدت را یکی دیگر از عوامل پیروزی انقلاب عنوان کرد و اظهار داشت: وحدت همیشه ودرهمه نظام ها باید درمیان مردم و گروه ها وجود داشته باشد و اگر چنین نباشد آن نظام فرو می ریزد.

وی با اشاره به جایگاه ایران در دنیا گفت: امروز ایران به عنوان یک کشور قدرتمند در منطقه تبدیل شده ‌و حل معادلات دنیا بدون ایران امکان پذیر نیست.

امام جمعه نهبندان به تحولات اخیر منطقه اشاره کرد و گفت: در روزهای گذشته اسرائیل دست از پا خطا کرده است و ایران قبلا هم این هشدار را به دنیا داده بود که نباید بگذارند که اسرائیل دست از پا خطا کند.

خزاعی بیان کرد: ولی در روزهای اخیر نیز دنیا در بهت فرو رفت و اسرائیلی ها کابوس مرگ می دیدند چرا که شکست محکمی متحمل شد و این باید برای آنها درس عبرت شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon