درخشان: بضاعت ما همین است اما مستحق برد بودیم

درخشان: بضاعت ما همین است اما مستحق برد بودیم

خبرگزاری تسنیم: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: در نیمه دوم بهتر از ذوب‌آهن بازی کردیم و مستحق برد بودیم.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حمید درخشان پس از شکست یک بر صفر تیمش مقابل ذوب‌آهن در کنفرانس خبری گفت: بازی در سطح خوبی برگزار شد اما در نیمه دوم بهتر از ذوب‌آهن بازی کردیم و مستحق برد بودیم.

وی ادامه داد: در نیمه دوم فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشتیم اما استفاده نکردیم و تیمی که قدر موقعیت‌های خود را نداند در نهایت غافلگیر خواهد شد. فکر می‌کنم ما امروز غافلگیر شدیم که روی تک موقعیت ذوب‌آهن در نیمه دوم دروازه‌بان باز شد اما نتوانستیم با وجود فرصت‌های متعدد گلزنی به گل برسیم.

درخشان تاکید کرد: نمی‌خواهم وارد مسائل داوری شوم اما داور در این مسابقه اشتباهاتی علیه ما داشت.

سرمربی پرسپولیس در خصوص حرکت تادو پس از تعویضش با عباس‌زاده گفت: این بازیکن بحثی برای خارج شدن از زمین نداشت بلکه می‌خواست هنگام ضربه کرنر در زمین باشد تا به تیم کمک کند. بعد از آن هم از سوی دیگر زمین به بیرون رفت تا ما زمان را از دست ندهیم.

درخشان با اشاره به بازیکنان خارجی تیمش افزود: در فصل نقل و انتقالات خریدهای زیادی انجام نداده‌ایم و به نظرم امروز تادو بد نبود. یک بازیکن خارجی دیگر هم گرفته‌ایم که باید با تیم هماهنگ شود و هماهنگ شدن این بازیکن کمی زمان می‌برد.

وی با بیان اینکه در این مدت کاری به مسائل تیم ملی نداشته و تمرکزش روی تیم خودش بوده درباره حاشیه‌های اخیر گفت: من هیچ صحبتی درباره تیم ملی نکردم و فقط بعد از شکست مقابل عراق پرسیدم چرا باید بازی را به این تیم واگذار کنیم و بحثی هم روی تیم ملی نبود. تمام تمرکزمان را روی تیم خودمان گذاشتیم و برنامه‌مان به گونه‌ای تنظیم شده بود که فشار را از روی تیم برداریم.

درخشان یادآور شد: تیم ما امروز شادابی زیادی نداشت و آن هم به این دلیل است که تمرینات سنگینی را پشت سر گذاشته‌ایم. بازیکنان به خاطر سنگین بودن تمرکز لازم را نداشتند و به همین دلیل موقعیت‌های زیادی را از دست دادیم. در نیمه دوم خوب بازی کردیم و موقعیت‌هایی را هم ایجاد کردیم اما وقتی شما موقعیت را از دست می‌دهید در ادامه گل می‌خورید و این اتفاق برای تیم ما رخ داد. معتقدم در نیمه دوم ما بسیار بهتر از ذوب‌آهن بازی کردیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا موافق ماندن کی‌روش است یا نه، اظهار داشت: من در این خصوص تصمیم‌گیرنده نیستم بلکه فدراسیون فوتبال کمیته فنی دارد و در این خصوص تصمیم می‌گیرد. مردم دوست دارند کی‌روش بماند و من هم نمی‌توانم در این خصوص نظری بدهم.

درخشان درباره ناراحتی طرفداران پرسپولیس از شکست این تیم مقابل ذوب‌آهن عنوان کرد: طرفدار،‌ تیمش را دوست دارد و می‌خواهد که در هر مسابقه پیروز شود. باز هم می‌گویم وقتی شما گل نمی‌زنید گل می‌خورید و شکست می‌خورید. در این شرایط فشار روی مربی وارد می‌شود و این مربی است که باید پاسخگوی هواداران باشد. با اینکه ما توانستیم خلق موقعیت کنیم اما گلی به ثمر نرساندیم و این ایراد کار ما بود. در این شرایط من هم حق را به تماشاگران می‌دهم که از نتیجه رقم خورده عصبانی باشند.

سرمربی پرسپولیس با تاکید بر اینکه نتوانستند از تعطیلات 50 روزه لیگ استفاده مناسبی داشته باشند، گفت: در این مدت به دنبال این بودیم که تیم را بازسازی کرده و بازیکنان خوبی را جذب کنیم اما به هر حال شرایط برای جذب بازیکنانی که مدنظرمان بود مهیا نشد. از این فرصت با توجه به مشکلاتی که داشتیم نتوانستیم استفاده لازم را ببریم.

درخشان در پاسخ به این سوال که چرا وقتی تیم خودش تا این حد مشکل دارد از کی‌روش انتقاد می‌کند، گفت: من از شخص کی‌روش انتقاد نکردم و فقط نظر شخصی‌ام را در مورد تیم ملی کشورم گفتم. چرا به عنوان سرمربی پرسپولیس این حق را ندارم در مورد تیم ملی کشورم صحبت کنم؟ این نظر شماست که این حرف را می‌زنید. تیم ملی بازی را به عراق باخت و من فقط انتقاد فنی کردم و گفتم چرا باختیم. نباید این سوال را از مربی خارجی بپرسید؟ من به عنوان یک فوتبالیست قدیمی این مملکت این حق را دارم که در مورد تیم ملی صحبت کنم. ضمن اینکه هیچ بی‌احترامی به کی‌روش نکرده و فقط تیم ملی را نقد فنی کردم. انتقاد کردن از یک تیم قسمتی از فوتبال است و هیچ کس نمی‌تواند بگوید فردی نباید از تیم من انتقاد کند.

وی در این مورد که آیا واقعا پرسپولیس به خاطر اشتباهات داوری به ذوب‌آهن باخت یا مسائل دیگری در این شکست دخیل بود، گفت: در یک صحنه از بازی من شک دارم که پنالتی بود یا نه؛ در صحنه‌ای که مهدی طارمی درمحوطه جریمه ذوب‌آهن سرنگون شد. شاید من اشتباه کرده باشم و آن صحنه خطا نبوده است.

درخشان در پاسخ به این سوال که آیا واقعا پرسپولیس با این تیم قرار است در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کند، خاطرنشان کرد: مطمئنا کار بسیار سختی در آسیا خواهیم داشت. حریفان ما با 5 میلیون دلار به دنبال خرید آدبایور هستند اما ما پول نداریم بازیکنانی را که می‌خواهیم بخریم. تجهیزات آنها کامل است اما همانطور که می‌بینید بضاعت ما همین است. اعتقاد شخصی من این است که باید بازیکنان ما کیفیت فنی خود را به سطح حریفان آسیایی برسانند چرا که در موارد دیگر آنها خیلی از ما جلو هستند. شاید ما هم اگر پول داشتیم و می‌توانستیم بازیکنان بهتری را جذب می‌کردیم هرچند باید به نفرات جدیدمان زمان داد تا شرایط‌شان بهتر شود.

وی با تاکید بر اینکه شرایط فوتبال ایران اصلا مناسب نیست تصریح کرد: یکی از مشکلات اساسی فوتبال ایران به زیرساخت‌های غلط باشگاه‌ها برمی‌گردد. متاسفانه در باشگاه‌های ما سازندگی صورت نمی‌گیرد و مدیران فقط به تیم‌های بزرگسالان اهمیت داده و به فکر تیم‌های پایه باشگاه خود نیستند. من برمی‌گردم به سال‌های قبل؛ صحبت‌هایی در آن زمان در مورد ساختارها می‌شد اما کسی به آن توجه نمی‌کرد. شک نکنید اگر این روند ادامه داشته باشد در 10 سال آینده ما شرایط بسیار بدی پیدا خواهیم کرد و هر 4 سال یکبار که جام ملت‌های آسیا برگزار می‌شود مشاهده خواهیم کرد چقدر از رقبای خود عقب افتاده‌ایم.

سرمربی پرسپولیس در پایان گفت: متاسفانه شرایط فوتبال ما به جایی رسیده که به عراق هم می‌بازد و تا زمانی که به فکر تغییر زیرساخت‌های خود نباشیم وضعیت بدتر از این هم خواهد شد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon