سرکوب شدید راهپیمایی‌های مردمی در سراسر بحرین+عکس

سرکوب شدید راهپیمایی‌های مردمی در سراسر بحرین+عکس

خبرگزاری تسنیم: منابع خبری در بحرین گزارش دادند نیروهای امنیتی این کشور راهپیمایی‌های مردمی در همبستگی با شیخ علی سلمان را به شدت سرکوب کردند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، مردم سراسر بحرین پس از اتمام نماز جمعه در نقاط مختلف این کشور به خیابان‌ها ریخته و در حمایت از شیخ علی سلمان دست به راهپیمایی زدند.

راهپیمایان با در دست گرفتن تصاویر شیخ علی سلمان خواهان آزادی فوری او شده و علیه رژیم آل‌خلیفه شعار دادند، از سوی دیگر نیروهای امنیتی بحرین دست به سرکوب شدید مردم زده و تعدادی از آنان را به شدت زخمی کردند.

بر اساس اخبار و تصاویر منتشر شده نیروهای امنیتی گلوله‌های گاز اشک آور را به صورت مستقیم و از فواصل نزدیک به سوی مردم شلیک کرده و تلاش می‌کنند بیشترین آسیب ممکن را به آنان وارد کنند.

سازمان دیده بان حقوق بشر در گزارش سال 2015 خود که روز پنجشنبه روی وب سایت آن منتشر شد رژیم بحرین را بدلیل سرکوب فعالان حقوق بشر و مخالفان سیاسی  مورد انتقاد قرار داد.

بر اساس این گزارش دادگاه‌های بحرین نقش فعال تری در ادامه روند سرکوب مخالفان در کشور ایفا می کنند و«مستندات جدید نقش محوری دادگاههای (بحرین) را در حفظ این رژیم سرکوبگر نشان می دهد.»

در ادامه این گزارش می افزاید، دادگاههای بحرین بیش از 200 تن از فعالان سیاسی را به اتهامات مبهم از جمله مشارکت در فعالیت های تروریستی و اقدام علیه امنیت ملی به زندانهای های طولانی مدت محکوم کرده اند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان