عباس: مراجعه به شورای امنیت به معنای کناره‌گیری از مذاکرات صلح نیست

عباس: مراجعه به شورای امنیت به معنای کناره‌گیری از مذاکرات صلح نیست

خبرگزاری تسنیم: رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین امروز جمعه تاکید کرد که همچنان به مسیر مراجعه به سازمان ملل ادامه خواهند داد اما این به معنای دست کشیدن از مذاکرات صلح نیست.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رسانه های خبری فلسطین، محمود عباس (ابومازن) امروز جمعه طی سخنانی در بیست و چهارمین دور اجلاس آفریقا که در آدیس آبابا برگزار شد، گفت که ما همچنان به سازمان ملل مراجعه خواهیم کرد و دست خود را به سمت اسرائیل دراز می کنیم تا بفهمد که ما خواهان صلح هستیم.
وی افزود: اگر اسرائیل مراجعه ما به سازمان ملل را تروریسم بداند، این درست نیست و مراجعه به شورای امنیت به معنای دست کشیدن از مذاکرات نیست.
اواخر دسامبر گذشته واشنگتن با استفاده از حق وتو مانع تصویب طرح فلسطینی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی شد و پس از آن عباس 18 توافقنامه و معاهده بین المللی از جمله معاهده رم مربوط به دادگاه کیفری بین المللی را امضا کرد که خشم آمریکا و اسرائیل را به دنبال داشت و نگرانی سران رژیم صهیونیستی از اقدام تشکیلات خودگردان علیه آنها به دلیل ارتکاب جنایت های جنگی علیه فلسطینیان را برانگیخت.
عباس همچنین تصریح کرد که مراجعه ما به شورای امنیت به معنای دست کشیدن از مذاکرات صلح نیست و این مذاکرات اصل و اساسی است که برای رسیدن به حقوق خود به آن دل بسته ایم و بنابر این مراجعه ما به موسسات بین المللی و استمرار مذاکرات هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند.
وی اشاره کرد که استمرار اشغالگری اسرائیل در اراضی فلسطینی شکست جامعه جهانی در عمل به مسئولیت های خود برای پایان دادن به این اشغالگری را نشان می دهد.
عباس گفت که سیاست های اسرائیل فرصت های برقراری صلح برای تشکیل دو دولت را از بین می برد.

سفر هیأت ساف به غزه برای پیگیری آشتی فلسطینیان

کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) تصمیم دارد به منظور پیگیری اجرای توافق آشتی فلسطینیان، هیأتی را به نوار غزه اعزام نماید که با گروه های فلسطینی از جمله حماس و جهاد اسلامی تشکیل جلسه خواهد داد.
«احمد مجدلانی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین (ساف) در این باره گفت که کمیته اجرایی موضوع آشتی داخلی و رفع موانع بر سر راه اجرایی شدن این توافقنامه را بررسی کرد.
وی افزود که کمیته اجرایی یک کمیته سیاسی را برای اجرای رایزنی ها جهت برگزاری نشستی در غزه با مشارکت همه گروه های فلسطینی، مامور کرد.
مجدلانی همچنین اظهار داشت که در سایه تماس هایی که برقرار است، زمان اعزام این هیأت به نوار غزه مشخص خواهد شد و انتظار می رود که این هیأت هفته آینده وارد غزه شود.

رژیم صهیونیستی 430 واحد مسکونی در شهرک های کرانه باختری احداث می کند

منابع صهیونیستی گزارش دادند که رژیم صهیونیستی تصمیم دارد 430 واحد مسکونی جدید در شهرک های کرانه باختری احداث نماید.
بر اساس این گزارش، مسئولان رژیم صهیونیستی پیشنهاداتی را برای توسعه شهرک های واقع در کرانه باختری ارائه کرده اند و این نگرانی وجود دارد که ساخت واحدهای مسکونی جدید پیش از انتخابات اسرائیل آغاز شود.

الزهار: خود را برای نماز در مسجد الاقصی آماده کنید

محمود الزهار با اشاره به اینکه مقاومت برای دفاع از ملت فلسطین و امت عربی و اسلامی ایجاد شده است، گفت: «باید برای نماز در مسجد الاقصی آماده شویم.»
این رهبر برجسته جنبش حماس در مراسم جشن پایان دوره آموزش جوانان در اردوهای «پیشاهنگ های آزادی» تصریح کرد: «هیچ عاقلی نمی تواند مقاومت را به تروریسم محکوم کند ؛ زیرا وجود مقاومت، جز برای دشمن صهیونیستی برای طرف دیگری خطر ندارد.»
وی در ادامه افزود: «امت عربی هرگز به ذلت، تحقیر، ظلم و اسارت تن در نمی دهد و روزی فرا می رسد که کشورهای عربی و اسلامی و رهبران آنها درک می کنند که دلیل موجودیت مقاومت دفاع از امت اسلامی و عزت و شرافت آن بوده است.»
محمود زهار ابراز داشت که گردان های قسام برای آزادسازی اماکن مقدس، دست یاری به سمت تمامی فلسطینیان دراز می کند حتی آنانی که گمان می کردند مذاکرات همه چیز است و بعد هم برای شان مشخص شد که چیزی جز سراب نبوده است.
این رهبر برجسته جنبش حماس ابراز داشت: «جوانانی که در این اردوها آموزش می بینند، فردا و در جنگ آزادیبخش آتی، مسئولیت پرتاب موشک را عهده دار خواهند بود. هر کس که دقت کند، می بیند این جوانان هستند که تمام کار نبرد با دشمن بر عهده آنان است. جوانان ما همچون ارتش های حرفه ای عمل می کنند و دشمنان شان با دیدن فرار فرماندهان نظامی شان از صحنه نبرد و مشاهده موشک هایی که در شهرک های صهیونیست نشین فرود می آید، با بیماری های روانی دست و پنجه نرم می کنند.»
وی در ادامه افزود: «جنبش حماس به حمایت خود از گردان های قسام ادامه می دهد و هر گونه سلاح، دارایی و کاری که لازم باشد، در اختیار آن می گذارد.»

تظاهرات گسترده در غزه در اعتراض به تاخیر در بازسازی نوار غزه

صدها نفر از افرادی که خانه هایشان در جنگ اخیر غزه تخریب شده است، پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات گسترده ای را برگزار و طی آن تاخیر در بازسازی ویرانه های نوار غزه را محکوم و به توقف کمک های آنروا به مردم غزه اعتراض کردند.
این تظاهرات از مقابل مسجد النصر آغاز شد و شرکت کنندگان در آن با سر دادن شعارهایی تصمیم آنروا برای توقف کمک ها به مردم غزه را محکوم کردند.
تظاهرات کنندگان پلاکاردهایی در دست داشتند که عبارت هایی بر روی آنها در خصوص درخواست تسریع در روند بازسازی نوار غزه، توقف درد و رنج فلسطینیان و درخواست از همه برای عمل به مسئولیت های ملی خود، نوشته شده بود.
در همین رابطه «محمد الکفارنه» شهردار بیت حانون طی سخنانی موضع آنروا مبنی بر تعلیق کمک های مالی به فلسطینیان را محکوم کرد و افزود که آنروا باید به خطرات این تصمیم واقف باشد و از ایفای نقش خود کناره گیری نکند.

حماس: تصمیم اخیر سازمان ملل را فاجعه بار دانست

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس بیانیه نماینده سازمان ملل متحد در امور خاورمیانه در خصوص توقف کمک ها به زیان دیدگان جنگ غزه را اقدامی سیاسی و محکوم شده دانست.
موسی ابومرزوق در صفحه فیس بوک خود نوشت: «بیانیه رابرت سیری در خصوص توقف کمک ها به زیان دیدگان جنگ غزه، تاثیر منفی بر روحیه و احساسات آنها دارد. این افراد از بحران های بی شماری رنج می برند که آخرین مورد آن، استنکاف تشکیلات خودگردان در تامین کپسول های گاز ویژه پخت و پز اشاره کرد.»
رابرت سیری دیروز اعلام کرده بود که در واکنش به اقدام تظاهرکنندگان خشمگین غزه ای در حمله به دفتر سازمان امدادرسانی و ایجاد فرصت های شغلی برای آوارگان فلسطینی (آنروا) کمک ها به زیان دیدگان جنگ غزه را قطع خواهد کرد ؛ زیرا این اقدام را خطرناک و تحریک آمیز می داند. 
موسی ابومرزوق در ادامه خاطرنشان ساخت: «وظیفه حمایت از کارمندان سازمان ملل و تامین امنیت آنها وظیفه دستگاه های امنیتی است و ما با اقدام معترضان در ورود به دفاتر سازمان مخالف هستیم.»
وی در ادامه به اقدام تشکیلات خودگردان در استنکاف از تامین گاز ویژه پخت و پز برای مردم غزه اشاره و تاکید کرد که این اقدام با هر انگیزه یا توجیهی صورت گرفته باشد، غیر قابل قبول است

ارتش اسرائیل: حماس 4 موشک آزمایشی به سمت دریا شلیک کرد

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی صبح امروز جمعه گزارش داد که جنبش حماس 4 موشک آزمایشی از خان یونس به سمت دریا شلیک کرد.

حمله نیروهای اشغالگر به روزنامه نگاران در تظاهرات کفر قدوم

ده ها نفر از شهروندان فلسطینی در جریان برگزاری تظاهرات امروز جمعه در کفر قدوم، هدف حمله نیروهای اشغالگر اسرائیلی قرار گرفته و مصدوم شدند.
بر اساس این گزارش، نیروهای اشغالگر به سمت تیم خبری تلویزیون فلسطین حمله کرده و مانع کار آنها برای پخش تظاهرات های فلسطینیان از داخل خودروهای پخش شدند.
نظامیان صهیونیست همچنین به سمت تظاهرات کنندگان گاز اشک آور، بمب صوتی و گلوله پلاستیکی شلیک کردند که باعث شد ده ها نفر از آنها زخمی شوند.

200 نفر از ساکنان غزه عازم مسجد الاقصی شدند

حدود 200 نفر از ساکنان نوار غزه صبح امروز از طریق گذرگاه ایرز عازم قدس اشغالی شدند تا نماز جمعه را در مسجد الاقصی به جا آورند.
مسئولان رژیم اشغالگر تنها به افراد بالای 60 سال اجازه می دهند تا از غزه به قدس اشغالی عزیمت کرده و نماز جمعه را در آنجا به جا آورند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان