افشای شواهدی تازه از کودک‌آزاری یک دیپلمات‌ ارشد انگلیسی

افشای شواهدی تازه از کودک‌آزاری یک دیپلمات‌ ارشد انگلیسی

خبرگزاری تسنیم: براساس اسنادی که به تازگی در دسترس عموم قرار گرفته است، یک دیپلمات ارشد انگلیسی که در زمان حیات خود متهم به کودک‌آزاری شده بود اما هرگز تحت تعقیب قضایی نگرفته است، در یک سند دولتی متهم به کودک‌آزاری شده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، نشریه انگلیسی ایندیپندنت گزارش دارد که نام یک دیپلمات ارشد و افسر اطلاعاتی اسبق انگلیسی در پرونده‌ای مرتبط با رفتارهای جنسی غیرطبیعی عنوان شده است.

این سند که نام سیر پیتر هایمن، دیپلمات و افسر اطلاعاتی ارشد انگلیس در آن آورده شده است، در زمان تنظیم به مارگارت تاچر نخست‌وزیر وقت انگلیس ارائه شده بود.

هایمن که در سال 1992 فوت کرده است، در سابقه کاری فعالیت برای ام‌آی6 و کمیسیونری عالی کانادا را داشته است.

هایمن در سال 1983 از سوی جفری دیکنز، یک عضو محافظه‌کار مجلس عوام این کشور به کودک‌آزاری متهم شده است.

اما این سند که به دفتر نخست‌وزیر ارائه شده بود مربوط به دوره زمانی اکتبر 1980 تا مارس 1981 و سال‌ها پیش از علنی شدن اتهامات جنسی علیه هایمن بوده است.

طی این سال‌ها این سند محرمانه بوده و تنها در اوایل سال جاری بود که شبکه اسکای‌نیوز خبر از وجود آن داد.

سخنگوی دفتر کابینه انگلیس در این باره گفت: "این سند به علت درج اطلاعات محرمانه از سرویس‌های امنیتی و براساس توصیه مقامات قضایی خارج از دسترس قرار گرفته بود. ما این تصمیم را دوباره بررسی کردیم و هم‌اکنون تصمیم گرفتیم این سند را در اختیار نهاد آرشیو ملی کشور قرار دهیم."

نوامبر گذشته بود که یک فرد که در زمان کودکی قربانی آزار و اذیت جنسی شده بود اعلام کرد که سر پیتر هایمن کسی بوده است که به وی تعرض جنسی نموده بود. این فرد که هم‌اکنون در دهه چهارم زندگی خود به سر می‌برد، اعلام کرده بود: "او دوست داشت من را ببوسد و بدنم را لمس کن، دوست داشت که من هم چنین کاری با او کنم. اما همیشه به تجاوز منجر می‌شد. این کار همیشه رخ می‌داد."

از مدت‌ها پیش آشکار شده بود که سیر پیتر هایمن پس از اینکه بسته‌ای حاوی مطالب کودک‌آزاری را در یک اتوبوس به جای گذاشته بود، از سوی پلیس مورد بازجویی قرار گرفته است.

افسران پلیس بعدها نیز مجموعه‌ای بزرگ از مواد مشابه را در آپارتمان هایمن در غرب لندن پیدا کرده بود، اما وی هیچگاه تحت تعقیب قضایی نگرفت.

این اطلاعات در شرایطی آشکار شده است که پلیس این کشور در حال تحقیق در مورد اتهامات آزار و اذیت جنسی حلقه‌ای از مقامات ارشد وستمینستر طی ده‌های 70 و 80 میلادی است. 

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان