شورای امنیت حملات سینای مصر را محکوم کرد

شورای امنیت حملات سینای مصر را محکوم کرد

خبرگزاری تسنیم: شورای امنیت سازمان ملل متحد با شدیدترین عبارات حملات علیه ارتش و نیروهای امنیتی مصر در استان سینای شمالی را محکوم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از «النشره»، شورای امنیت سازمان ملل متحد در نشست دیروز خود در بیانیه‌ای عبارات حملات علیه ارتش و نیروهای امنیتی مصر در استان سینای شمالی را که ده‌ها کشته و زخمی برجای گذاشت، با شدیدترین عبارات محکوم کرد.

اعضای شورای امنیت در این بیانیه ضمن اعلام تسلیت به خانواده قربانیان این حملات تروریستی، با مجروحان و ملت مصر ابراز همبستگی کردند.

اعضای شورای امنیت خاطرنشان کرد همه انواع تروریسم بزرگ‌ترین تهدید علیه صلح و امنیت جهانی است و هر اقدام تروریستی با هر انگیزه و توسط هر طرفی و در هر زمان و مکانی که صورت بگیرد، اقدامی جنایتکارانه و غیر قابل توجیه است.

شورای امنیت با تأکید بر مسئولیت خود در مبارزه با انواع تروریسم و نیز محاکمه همه مجریان و حامیان مالی این اقدامات تروریستی، از همه کشورهای عضو شورا خواست با دولت مصر در مبارزه با تروریسم همکاری کنند.

خبرگزاری «آناتولی» نیز گزارش داد «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه سعودی در پیامی به «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهوری مصر انفجارهای تروریستی در منطقه سینا را محکوم کرد و کشته شدن شماری از نظامیان مصری را به رئیس‌جمهور و ملت مصر تسلیت گفت.

گروه تروریستی «انصار بیت‌المقدس» که خود را مرتبط با «داعش» اعلام کرده است، پنجشنبه گذشته چند حمله علیه مراکز و تاسیسات نظامی در صحرای سینای شمالی انجام داد که بر اثر آن دست‌کم 45 نظامی کشته و 74 تن دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان