تمام چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شود


تمام چاه‌های کشاورزی به کنتورهای هوشمند مجهز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: وزیر نیرو گفت: به دنبال این هستیم تمام چاه‌های کشاورزی را به کنتورهای هوشمند یا تحویل حجمی مجهز کنیم.

حمید چیت چیان در حاشیه سفر به استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، درباره برنامه‌های وزارت نیرو به‌منظور برخورد با چاه‌های غیرمجاز اظهار داشت: به دنبال این هستیم تمام چاه‌های کشاورزی را به کنتورهای هوشمند یا تحویل حجمی مجهز کنیم که امکان برداشت خارج از پروانه برای چاه‌ها وجود نداشته باشد و به این ترتیب از اضافه‌برداشت‌ آب جلوگیری می‌شود.

وی با اشاره به اینکه قانونی تحت عنوان تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز وجود دارد، افزود: در اجرای این قانون به همکاری استانداران، نیروی انتظامی و قوه قضائیه نیاز است و خوشبختانه امسال اقداماتی در این زمینه انجام شده تا مشکلات برطرف شود و برای نمونه باید اعلام کرد که در استان همدان تاکنون 500 حلقه چاه غیرمجاز مسدود شده است.

چیت چیان با بیان اینکه نیروگاه مفتح همدان از نیروگاه‌های بزرگ و مهم کشور است، گفت: این نیروگاه تاکنون برای برج خنک کن از آب چاه‌های حفر شده در در منطقه استفاده می‌کرد.

وی با اعلام اینکه سطح آب‌های زیرزمینی در منطقه کاهش پیدا کرده بود، عنوان کرد: با توجه به این مسئله تصمیم گرفته شد تا با اجرای خط لوله 43 کیلومتری از تصفیه‌خانه همدان به این نیروگاه نیاز به آب برای خنک کردن سیستم‌های نیروگاه از طریق پسآب تولید شده در تصفیه‌خانه همدان تامین شود.

وزیر نیرو با بیان اینکه بخشی از پسآب تولیدی در تصفیه‌خانه همدان به نیروگاه مفتح منتقل می‌شود، تصریح کرد: این امر سبب می‌شود تا چاه‌های مورد استفاده در این نیروگاه از مدار خارج شده و منابع آب زیرزمینی به حالت تعادل بخشی برسند.

انتهای پیام/ ب

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon