سال آینده ۶ کیلومتر تونل‌ قطار شهری کرج ریل‌گذاری می‌شود


سال آینده 6 کیلومتر تونل‌ قطار شهری کرج ریل‌گذاری می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج گفت: براساس قراردادهای منعقد شده انتظار می‌رود در سال آینده ریل‌گذاری تونل‌های قطار شهری کرج به طول ۶ کیلومتر انجام شود.

علی اصغر همتی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج، با اشاره به اینکه پروژه قطار شهری کرج در حال انجام است و در حال حاضر بر روی تکمیل ایستگاه‌ها متمرکز شده‌ایم، اظهار داشت: بر اساس قراردادهای منعقد شده انتظار می‌رود در سال آینده ریل‌گذاری تونل‌ها به طول 6 کیلومتر انجام شود.

وی با اشاره به پیشنهاد حذف شرکت پیمانکار سابیر از پروژه قطار شهری کرج که از سوی شورای شهر مطرح شده بود، افزود: باید از این مباحث دوری کرد و در انجام فعالیت‌ها به تامین مالی و شرایط اجرای کار توجه کرد، چراکه در غیر اینصورت هر پیمانکاری ممکن است به وعده‌های خود عمل نکند.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج با بیان اینکه حذف پیمانکار به نوعی پاک کردن صورت مسئله است، گفت: منکر کوتاهی‌ها و مشکلات مربوط به شرکت پیمانکار سابیر نیستیم اما با توجه به اینکه این شرکت در حال حاضر آشنایی کامل با این پروژه دارد و در طول 5 سال گذشته تجربه‌های زیادی کسب کرده‌، حذف آن و بکارگیری پیمانکار جدید زمان زیادی را از روند اجرای پروژه تلف می‌کند.

همتی با اشاره به اینکه استفاده از پیمانکار جدید نیز مشکلات مربوط به خود را دارد، تصریح کرد: با توجه به وسعت پروژه و کثرت اسناد و مدارک  روند ایجاد نقاط مشترک و انتقال مسئولیت‌ها زمان زیادی را می‌طلبد.

وی خاطرنشان کرد: رویکرد کنونی شورا نسبت به قطار شهری رویکرد خوبی است و اکنون زمان آزمایش شرکت سابیر با توجه به تامین منابع مالی فرا رسیده است که در صورت کم‌کاری ادامه همکاری با این شرکت جایز نیست.

مدیرعامل سازمان قطار شهری کرج گفت: در دوره شورای چهارم برای نخستین بار اعتبارات مناسب برای قطار شهری کرج درنظر گرفته شده و واقعیت این است که تاکنون توجه ویژه‌ای به این پروژه نشده بود.

وی افزود: با توجه به وضعیت اقتصادی دولت، باید شهر به این نتیجه برسد که باید به هر نحوی پروژه قطار شهری را به سرانجام برساند و در این راستا تنها برای آماده‌سازی و بهره‌برداری اولیه خط چهارراه طالقانی تا 45 متری گلشهر به اعتبار 520 میلیارد تومان اعتبار نیازمندیم.

همتی اظهار داشت: در این راستا شورای شهر کرج چند زمین را برای تغییر کاربری در نظر گرفته تا با مزایده و فروش آن، بودجه مربوط به تکمیل قطار شهری تخصیص داده شود.

وی با تاکید بر اینکه با تخصیص بودجه مناسب تا 15 ماه آینده، بخشی از خط قطار شهری به بهره‌برداری می‌رسد، تصریح کرد: این به آن معنا نیست که 520 میلیارد تومان به طور یکجا تزریق شود، بلکه درصورتی که  اطمینان لازم برای تخصیص ماهانه 30 تا 40 میلیارد تومان در سازمان قطار شهری ایجاد شود، بدون وجود مشکلی این پروژه اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon