ایران باید متقاعد شود که جایگزین توافق هسته‌ای فشار بیشتر است

ایران باید متقاعد شود که جایگزین توافق هسته‌ای فشار بیشتر است

خبرگزاری تسنیم: روزنامه واشنگتن پست پیشنهاد داد برای رفع نگرانی کنگره، دولت آمریکا مواضع سخت تری در موضوعات کلیدی همچون نظارت و راستی آزمایی، مسائل مربوط به گذشته، زرادخانه موشکی ایران و دوره زمانی توافق جامع اتخاذ کند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، روزنامه واشنگتن پست در یادداشتی به قلم دیوید سینگ مدیر اجرایی موسسه سیاست خاور نزدیک که با لابی‌های صهیونستی در آمریکا مرتبط است پیشنهاد داد برای کاهش نگرانی کنگره در مذاکرات هسته‌ای با ایران، دولت امریکا مواضع سخت‌تری در موضوعات کلیدی اتخاذ کند. 

نویسنده با اشاره به اختلاف نظر کاخ سفید و کنگره در موضوع مذاکرات هسته‌ای با ایران اظهار داشته از آنجا که اولین نگرانی کنگره در این موضوع انجام یک  توافق بد با ایران است، گام اول توقف پیشنهاد ارائه امتیازات هسته‌ای به تهران است و همچنین رسیدن به توافقی با رهبران کنگره درباره مفاد یک توافق قابل قبول با ایران.

لازمه این امر سخت‌تر شدن مواضع مذاکراتی آمریکا در موضوعات کلیدی همچون فعالیتهای گذشته ایران، نظارت و راستی آزمایی، زرادخانه موشکی ایران و دوره زمانی توافق جامع است. در عین حال باید حمایت کنگره برای قادر ساختن رئیس جمهور در پیشنهاد معتبر رفع تحریمها تضمین شود.

همزمان ایران باید متقاعد شود که جایگزین توافق اعمال فشار بیشتر از حد فعلی است. بدین منظور آمریکا و دیگر شرکای مذاکراتی اش باید به عدم تمدید دوباره برنامه اقدام مشترک متعهد شوند و هشدار دهند که در صورت عدم رسیدن به توافق در زمان معین امتیازات لغو و تحریم ها دوباره اعمال می‌شود و با فعالیت های ایران در خاورمیانه مقابله می شود.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت