تا ساعاتی دیگر؛ افتتاحیه مهمترین رویداد سال سینمای ایران آغاز می‌شود

تا ساعاتی دیگر؛ افتتاحیه مهمترین رویداد سال سینمای ایران آغاز می‌شود

خبرگزاری تسنیم: مراسم افتتاحیه سی و سومین جشنواره فیلم فجر به‌عنوان مهمترین رویداد سال سینمای ایران در برج میلاد ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه امروز آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، تا ساعاتی دیگر مراسم افتتاحیه مهمترین رویداد سال سینمای ایران در برج میلاد آغاز می‌شود. در مراسم دوساعته افتتاحیه جشنواره فیلم فجر برای اولین‌بار هیأت‌های انتخاب و داوری با حضور به‌روی سن معرفی می‌شوند.

بخش اصلی مراسم افتتاحیه بزرگداشت‌های جشنواره خواهد بود که به محمدعلی کشاورز، حسین جعفریان و لابراتوارها اختصاص خواهد داشت و ضمن پخش فیلم‌هایی در این خصوص و رونمایی از کتاب‌های چاپ‌شده درباره بزرگداشت‌ها، هنرمندان نیز در این بخش حضور پررنگی خواهند داشت.

از دیگر بخش‌های مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر، ارائه گزارش تصویری از فیلم‌های جشنواره است. دو کاتالوگ برای معرفی فیلم‌های سی و سومین جشنواره فیلم فجر آماده شده است که در مراسم افتتاحیه رونمایی می‌شود.

امسال فیلم‌های فجر در 29 سالن سینمای پایتخت برای عموم و در برج میلاد برای اهالی رسانه به نمایش در می‌آید. در ایام جشنواره، نشریه‌ای توزیع می‌شود تا اخبار امسال جشنواره را نیز پوشش دهد.

نمایش فیلم‌های جشنواره سی و سوم در مرکز همایش‎های برج میلاد تهران از ساعت 10 صبح روز 12 بهمن‌ماه با فیلم سینمایی «قول» محمدعلی طالبی آغاز می‌شود و هر روز 6 سانس نمایش پیش‌بینی شده است.

فیلم‌های بخش مسابقه سینمای حقیقت هر روز ساعت 13 در برج میلاد به نمایش در می‌آید و پنج فیلم دیگر که از بخش‌های سودای سیمرغ، نگاه نو و هنر و تجربه هستند، پس از نمایش نشست رسانه‌ای خواهند داشت.

تا کنون 97 درصد فیلم‌ها به‌صورت DCP برای نمایش در سالن‌های سینما و داوران آماده شده است.

از بخش مسابقه تنها فیلم «روباه» ساخته بهروز افخمی آماده نشده است. همچنین فیلم‌های «پدر آن دیگری» ساخته یدالله صمدی از جمله فیلم‌های بخش خارج از مسابقه و فیلم سینمایی «مبارک» رئال انیمیشن ساخته نجفی امامی تا آخر وقت اداری امروز به دفتر می‌رسند.

جزئیات نمایش فیلم‌های جشنواره سی و سوم فجر در برج میلاد را می‌توانید از «اینجا» ببینید.

انتهای پیام/*

پربیننده‌ترین اخبار فرهنگی
اخبار روز فرهنگی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
رازی
مادیران
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
triboon
گوشتیران
رایتل