اعزام ۵ هزار نیرو برای پاکسازی کرکوک عراق

اعزام 5 هزار نیرو برای پاکسازی کرکوک عراق

خبرگزاری تسنیم: یک نماینده عراقی از اعزام پنج هزار نیرو برای پاکسازی مناطق مختلف جنوب غربی استان کرکوک از عناصر گروه تروریستی داعش خبر داد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه نیوز، جاسم محمد جعفر نماینده ائتلاف دولت قانون از توافق بین وزارتخانه های دفاع و کشور و نیروهای داوطلب مردمی برای هماهنگی با نیروهای پیشمرگه کُرد به منظور اعزام پنج هزار نیرو به استان کرکوک به منظور پاکسازی مناطق جنوب غربی این استان از عناصر داعش خبر داد.

وی گفت: توافق با وزارتخانه های کشور و دفاع و نیروهای داوطلب مردمی و نیروهای پیشمرگه برای اعزام پنج هزار نیروی امنیتی به اطراف کرکوک به منظور تقویت خط تماس با دشمن و پاکسازی این مناطق از داعش صورت گرفت.

جعفر گفت: نفوذ عناصر داعش به خطوط دفاعی در نقاط مریم بیک، مکتب خالد و ملا عبدالله و تصرف هتل کرکوک و دو حمله انتحاری و حمله تک تیراندازها به مردم شهر نشان می دهد که هسته های خفته ای در داخل شهر کرکوک هستند که در جریان حوادث ماه ژوئن وارد این شهر شدند و با این نیروهای فاسد هماهنگی می کنند.

وی بر لزوم نیاز به تلاش بیشتر برای شناسایی این هسته ها و تقویت ساختار دفاعی در خطوط تماس با دشمن و پاکسازی مناطق از لوث داعش و گروههای هم پیمان آن و تشدید تدابیر امنیتی به منظور جلوگیری از ورود پراکنده افراد به کرکوک و عدم اسکان افراد ناشناس در آن تاکید کرد.

گروه تروریستی- تکفیری داعش روز جمعه حمله ای گسترده را از چندین محور به استان کرکوک صورت داد که نیروهای پیشمرگه بعد از چندین ساعت نبردهای سنگین موفق به خنثی سازی آن شدند. در این درگیریها شماری از عناصر داعش کشته یا زخمی شدند.(یورش گسترده داعش به کرکوک از 4 محور/گزارش اختصاصی تسنیم از کرکوک)

کشف اجساد 45 تن از عناصر گروه تروریستی داعش در کرکوک

از سوی دیگر دهها نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در عملیات جداگانه ارتش و نیروهای داوطلب مردمی در مناطق مختلف عراق کشته یا زخمی شدند.

به گزارش تسنیم، یک منبع پلیس در استان الانبار گفت: در حمله انتحاری در جنوب غربی شهر رمادی یک شیخ عشیره و عضو سابق پارلمان کشته و پنج نفر از بستگانش زخمی شدند.

وی افزود: یک عامل انتحاری سوار بر تانکر بمبگذاری شده به خانه شیخ لورنس الهذال یکی از شیوخ الانبار و عضو سابق پارلمان در ناحیه النخیب حمله کرد که به کشته شدن او و زخمی شدن پنج نفر از بستگانش منجر شد.

یک منبع امنیتی در استان کرکوک اعلام کرد که گروه تروریستی داعش 15 کارمند شرکت نفت شمال عراق در در جنوب غربی استان کرکوک بازداشت کرده است، بازداشت این افراد در منطقه ملا عبدالله روی داد و آنها با توجه به درگیری دیروز داعش و نیروهای پیشمرگه کرد در استان کرکوک نتوانستند بعد از پایان شیفت، محل را ترک کنند و عناصر داعش آنها را در محوطه زیرزمینی شرکت در بازداشت دارند.

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین عراق نیز از کشته شدن یک نیروی داوطلب مردمی و زخمی شدن پنج نفر دیگر از آنها در انفجار یک خانه بمب گذاری شده در جنوب تکریت خبر داد. نیروهای داوطلب درحال تفتیش و بازرسی خانه ای در منطقه عزیز البلد در 80 کیلومتری جنوب تکریت بودند که بر اثر وقوع انفجار یک نفر کشته و پنج نفر دیگر زخمی شدند.

رئیس پلیس مناطق استان کرکوک از کشف اجساد 45 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش درپی درگیری های شدید دیروز در جنوب غربی این استان خبر داد.

سرتیپ سرحد قادر گفت: نیروهای امنیتی بعد از پایان عملیات مقابله با حمله گروه داعش به استان کرکوک، اجساد 45 عنصر این گروه را در منطقه تل الورد کشف کردند، در جریان درگیریها با داعش سه نیروی پلیس کشته و 18 نفر دیگر از آنها زخمی شدند.

یک منبع محلی در استان نینوا نیز از کشته و زخمی شدن دهها عنصر گروه داعش از جمله مسئول ساخت بمب این گروه در غرب موصل خبر داد.

یک منبع محلی دیگر در استان نینوا نیز اعلام کرد که 30 نفر از عناصر گروه تروریستی داعش از جمله اتباع خارجی در مناطق غرب موصل کشته شدند.

وی گفت: نیروهای پیشمرگه کرد با حمله شدید عناصر داعش به دو منطقه اَسکی و کَسکی، روستای القادسیه، تپه الریف، ایلیه و شندوخه در غرب شهر موصل مقابله کردند. در جریان درگیری 30 عنصر داعش کشته و سه نیروی پیشمرگه زخمی شدند.

در همین حال، پایگاه خبری العهد گزارش داد: ایوب ابو نصره مسئول نظامی داعش در غرب موصل در درگیری با نیروهای پیشمرگه کرد در نزدیک چهار راه الکسک در غرب این شهر کشته شد.

انتهای پیام/ر

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان