استاد دانشگاه ایلینوی به‌دلیل توییت‌های ضد صهیونیستی اخراج شد

استاد دانشگاه ایلینوی به‌دلیل توییت‌های ضد صهیونیستی اخراج شد

خبرگزاری تسنیم: یک استاد دانشگاه ایلینوی که به دلیل توییت‌های ضد اسرائیلی، شغلش را از دست داده، از مقام‌های این دانشگاه شکایت کرده است.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از راشا تودی، استیون سالایتا، استاد دانشگاه ایلینوی آمریکا که به خاطر توییت های ضد اسرائیلی از این دانشگاه اخراج شده، از تعدادی از مقام های دانشگاه شکایت کرده است.

وی بر این باور است که اخراج وی از دانشگاه، نقض آزادی بیان بوده و مقام‌های دانشگاه تحت تاثیر، خیرینی که منابع مالی این نهاد آموزشی را تامین می کنند، مجبور به اتخاذ این تصمیم شده اند.

در حالی که تنها دو هفته به آغاز سال تحصیلی دانشگاهی 2014 میلادی باقی مانده بود، به سالایتا اطلاع داده شده است که به خاطر توییت های "بی ادبانه"، که عمدتا در جریان تجاوز اسرائیل به نوار غزه داشته، این فرصت شغلی را از دست داده است.

وی در یکی از توییت هایش نوشته است: اگر شما در شرایط کنونی از اسرائیل دفاع می کنید، اکنون یک انسان ترسناک شده اید.

دانشگاه ایلینوی نیز با انتشار بیانیه ای اعلام کرده است که "این اظهارات و بسیاری دیگر شبیه این، نشان می دهد که دکتر سالایتا فاقد قضاوت، خلق و خو و اندیشه لازم است تا به عنوان یک عضو هیات علمی در این دانشگاه ، درس های مربوط به خاور میانه را تدریس کرده و خدمت کند.

سالایتا با طرح شکایتی در دادگاهی در شیکاگو بر این مساله تاکید کرده است که اقدام دانشگاه در اخراج وی، نقض حقوق قانونی برای آزادی بیان بوده و اصول آزادی عملی را پایمال کرده است.

وی افزود: اخراج موجب به خطر افتادن جایگاه شغلی من شده است. بدون داشتن منبع درآمد، همسرم، پسر کوچکم و خودم مجبور به زندگی در کنار پدر و مادرم خواهیم شد که خود آنها نیز برای تامین نیازهای زندگی با چالش های زیادی روبرو هستند.

مرکز آزادی های قانونی مستقر در نیویورک نیز از سالایتا حمایت کرده است. این گروه با انتشار بیانیه ای تاکید کرد که "اخراج تلافی جویانه یک استاد دانشگاه به خاطر بیان دیدگاهش ، موجب نگرانی عمومی شده و نشانگر نقض جدی حقوق قانونی وی برای آزادی بیان است."

انتهای پیام/پ

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان