کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و CBT در بیجار برگزار می‌شود

کارگاه‌های مهارت‌های زندگی و CBT در بیجار برگزار می‌شود

خبرگزاری تسنیم: فرماندار بیجار از برگزاری کارگاه زوج درمانی و خانواده درمانی و کارگاه آموزشی CBT در بیجار خبر داد و گفت: بسیاری از مسائل خانوادگی به دلیل عدم مهارت ارتباطی به وجود می‌آید که ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیجار، بیژن زندیه ظهر امروز در جلسه کار گروه اجتماعی شهرستان بیجار از آسیب های اجتماعی به عنوان معضل نام برد و اظهار داشت: اگر این مسائل به درستی و در زمان حاضر مورد بررسی قرار نگیرد می‌تواند سر منشا معضلات دیگری باشد که به ضرر جامعه است.

وی با بیان اینکه امروزه در ایران از هر 5 ازدواج یک مورد آن به طلاق منجر می‌شود، گفت: طلاق یکی از شایعترین آسیب‌های اجتماعی در جامعه بوده و نیازمند ریشه یابی و انجام کارهای تحقیقاتی برای از بین بردن این معضل است.

فرماندار بیجار از طلاق به عنوان زمینه ساز آسیب‌های دیگری در جامعه نام برد و خاطرنشان کرد: عدم اطلاع صحیح از مهارت‌های زندگی و ایجاد ارتباط با همسر بارزترین دلیل وقوع پدیده طلاق در خانواده‌های ایرانی است.

وی از برگزاری کارگاه زوج درمانی و خانواده درمانی و کارگاه آموزشی CBT در بیجار خبر داد و گفت: بسیاری از مسائل خانوادگی به دلیل عدم مهارت ارتباطی به وجود می آید که ریشه تمام آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

زندیه بر استفاده از نیروهای مشاوره بومی در برگزاری کارگاه‌های روانشناسی تاکید کرد و افزود: در شهرستان بیجار نیروهای زبده و توانمندی در زمینه روانشناسی و مشاوره‌ای وجود دارد که باید با حمایت ادارات از توان آنها در راستای حل معضلات اجتماعی استفاده شود.

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در مسائل اجتماعی به اندازه سرمایه گذاری‌های عمرانی دارای اهمیت است، گفت: اگر سیمای شهر زیبا باشد اما مردمان آن از نظر اجتماعی، روحی و روانی دارای مشکل باشند سرمایه‌گذاری های عمرانی تاثیری در بهبود روابط شهروندان ندارد.

فرماندار بیجار عدم ایجاد تشکل‌های مردم نهاد را از دیگر مشکلات شهرستان بیجار عنوان کرد و افزود: بسیاری از مشکلات با برگزاری جلسات متعدد حل نمی‌شود بلکه باید با مشخص کردن مسیر دیگران را به ادامه حرکت وادار کرد تا گام های مثبتی در این راستا برداشته شود.

انتهای پیام/ ر

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon