اعلام آمادگی حماس برای هماهنگی با مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری

اعلام آمادگی حماس برای هماهنگی با مقاومت لبنان در مقابله با اشغالگری

خبرگزاری تسنیم: یکی از رهبران برجسته جنبش حماس ضمن تبریک عملیات حزب‌الله علیه نظامیان صهیونیست در مزارع شبعا، از سید حسن نصرالله هماهنگی بیشتر مقاومت در مرزهای فلسطین اشغالی را خواستار شد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «محمود الزهار» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار از سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله خواست به‌خاطر برنامه فلسطینیان مقیم خارج جهت آمادگی در مرزهای فلسطین هماهنگی بیشتر داشته باشند.

وی تأکید کرد: ما در تعامل با همه مسائل، بر اندیشه امت اتکا می‌کنیم نه مذهب و در هیچ یک از درگیری‌های عربی اطراف ما نباید از فلسطین اشغالی صرف‌نظر کنیم.

وی اظهار داشت: حماس موافق برنامه مقاومت در هر جا و مکانی است و اینکه بایستی فلسطین هدف ما باشد.

الزهار همچنین خواستار کمکهای تسلیحاتی ایران به این جنبش شد و گفت: ما از ایران می‌خواهیم کمکهای مالی و سلاح بیشتری به ما برای نابودی اشغالگران اعطا کند و دستان ما برای همکاری به‌خاطر فلسطین دراز است زیرا این یک قضیه اصلی است.

وی افزود: مقاومت فلسطین به نظریه امنیت داخلی و نیز بازدارندگی اسرائیل و جنگ برق‌آسا ضربه زد و اسرائیل امروز از جانب فلسطینیان در امر بازدارندگی دچار مشکل شده است.

این رهبر برجسته جنبش حماس همچنین عملیات حزب‌الله در مزارع شبعا را تبریک گفت و افزود که این جنبش در جریان تجاوز اخیر اسرائیل به نوار غزه، سخنان سید حسن نصرالله دبیرکل حزب‌الله را اجرا کرد.

الزهار در بخش دیگری از اظهاراتش تصریح کرد که تشکیلات نظامی افراطی فعالیت مقاومت را به تعطیلی کشانده و برای خدمت به رژیم صهیونیستی اقدام به ریختن خون اعراب کرد.

وی افزود: این مشکلی است که بایستی حل شود، نگاه کنید در مصر چه اتفاقی می‌افتد، خون مصری‌ها به‌صورت مفت و مجانی در راستای خدمت به رژیم صهیونیستی ریخته می‌شود.

وی اظهار داشت که تشکیلات مسلح در کشورهای عربی امر آزادسازی فلسطین و جولان سوریه و نیز نقش مقاومت در لبنان را به تعطیلی کشانده است بنابراین ضروری است که مشکل این تشکیلات در داخل حل شود تا جلوی ریخته شدن خونها گرفته شود.

سید حسن نصرالله دبیرکل جنبش حزب‌الله لبنان روز گذشته طی سخنانی تأکید کرد که جبهه النصره با اسرائیل در مرز با جولان اشغالی سوریه همکاری امنیتی و اطلاعاتی دارد.

وی اشاره کرد که جبهه النصره و هزاران نفر از عناصر جنگجوی این جبهه در جولان حضور دارد اما اسرائیل از آن احساس نگرانی نمی‌کند.

انتهای پیام/ر*

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان