نرخ تورم در مازندران تک رقمی می‌شود

نرخ تورم در مازندران تک رقمی می‌شود

خبرگزاری تسنیم: استاندار مازندران با اشاره به اینکه برنامه‌های دولت به سمت توسعه متوازن در مناطق است، گفت: نرخ تورم در مازندران سال ۹۵، تک رقمی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، ربیع فلاح جلودار بعد از ظهر امروز در نشست خبری سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در استانداری با تبریک گرامی‌داشت ایام الله دهه فجر، اظهار داشت: در این ایام باید شادابی و نشاط در جامعه ایجاد شود و جشن‌های دهه فجر مردمی برگزار شود.

وی افزود: دولت تدبیر و امید، همواره در تلاش بوده تا زیرحمایت مقام معظم رهبری کشور را به سمت توسعه متوازن هدایت کند.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه رشد اقتصادی کشور افزایشی و تورم روند کاهشی دارد، تصریح کرد: امیدواریم روند کاهش تورمی در مازندران نیز تداوم داشته باشد.

فلاح با بیان اینکه در تلاش هستیم با برنامه‌های در دست اقدام و با توکل خداوند متعال، امیدواریم تورم در سال 95 به صورت یک رقمی تبدیل شود، افزود: کاهش نرخ تورم در یک‌سال گذشته حاکی از انضباط مالی در دولت تدبیر و امید بوده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی و توسعه مازندران با اعلام اینکه اجرای طرح تحول سلامت در مراکز درمانی استان سبب افزایش رضایت نسبی مردم و کادر پزشکی شده است، گفت: امیدواریم با تداوم این طرح بتوانیم، میزان پرداختی مردم در حوزه درمان را کاهش دهیم.

وی با بیان اینکه در سال 57 میزان باسوادان استان 47 درصد بوده است، افزود: این سرانه اکنون در مازندران به 85 درصد رسیده است.

فلاح با اشاره به اینکه در سال 57 تعداد دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی استان تنها 7 واحد بوده است، گفت: این تعداد به 146 دانشگاه و موسسه رسیده است و تعداد دانشجویان استان از دو هزار و 559 نفر در سال 57 به 250 هزار نفر در سال 92 رسیده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته تلاش شده در حوزه افزایش بودجه سال 93 گام‌های اساسی برداریم، افزود: بودجه 93 مازندران از رشد نسبتا مناسب و مطلوبی برخوردار بوده است.

فلاح از افتتاح هزار و 385 پروژه با بیش از 648 میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال خبر داد و تصریح کرد: بزرگ‌ترین پروژه تولید و پرورش ماهی خاویار کشور در دهه فجر امسال افتتاح می‌شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه حدود هزار و 300 میلیارد تومان در سال 94 پیش بینی اعتبار داریم، افزود: رشد خوبی در مازندران در سال 94 نسبت به جمعیت استان داریم.

فلاح با اشاره به اینکه در سال 93 موفق به جذب 600 میلیارد تومان برای احیای کارخانه ذغال سنگ البرز مرکزی شدیم، گفت: مشکلات فاضلاب‌ها و پسماندهای مازندران باید در حرکتی جهاد رفع شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه ساماندهی و تصفیه فاضلاب‌ها در شهرهای آمل، قائم‌شهر، محمودآباد، تنکابن و رامسر عملیاتی می‌شود، افزود: 20 میلیون یور برای سرمایه‌گذاری در حوزه برق و هفت طرح نیروگاهی در استان برنامه‌ریزی اجرایی شدن داریم.

فلاح با اشاره به اینکه تاکنون هزار و 300 میلیارد تومان مجوز به سرمایه گذار به بخش خصوصی داده شده است، گفت: 6200 میلیارد تومان طرح سرمایه‌گذاری در استان داریم.

وی از انجام پیگیری‌های جدید با وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، افزود: بیش از 70 طرح و پروژه جدید در حوزه فناوری اطلاعات در استان خبر داد.

استاندار مازندران با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های استان برای توسعه استفاده می‌کنیم، گفت: این مهم در دولت قبلی مشهود نبوده است و با این اقدام می‌خواهیم مشکلات مردمی را رفع کنیم.

وی یکی از محورهای مغفول مانده توسعه استان را مقوله گردشگری دریایی اعلام و تصریح کرد: میزان فوتی‌های غرقی در سواحل مازندران در سال گذشته با 52 درصد کاهش مواجه بوده است.

فلاح با بیان اینکه اسکله‌های چندمنظوره برای توسعه گردشگری دریایی در سواحل رامسر، چالوس و نوشهر ایجاد می‌شود، افزود: هنوز هیچ منطقه ویژه اقتصادی در استان تصویب نشده است و در تلاش هستیم در سفر رئیس جمهور به مازندران، یک نقطه از استان منطقه ویژه شود.

وی از افتتاح همزمان 10 هزار واحد مسکونی طرح مسکن مهر، در نخستین روز دهه فجر با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی در بابلسر خبر داد.

انتهای پیام/ج

پربیننده‌ترین اخبار استانها
اخبار روز استانها
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon