استاندار کرکوک: کرکوک آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است

استاندار کرکوک: کرکوک آرام و تحت کنترل نیروهای امنیتی است

خبرگزاری تسنیم: استاندار کرکوک با اشاره به اینکه اوضاع امنیتی این شهر بعد از حملات پی‌درپی تروریست‌ها طی دو روز گذشته هم‌اینک آرام است، از هلاکت ۴۸ تروریست داعش در این درگیری‌ها خبر داد.

«نجم‌الدین کریم» استاندار کرکوک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در شمال عراق، اوضاع امنیتی کرکوک را بعد از حملات پی‌درپی تروریست‌های داعش به این شهر طی دو روز گذشته آرام خواند و گفت: اوضاع در داخل شهر کاملا تحت کنترل نیروهای امنیتی است.

وی با بیان اینکه نیروی کافی برای مقابله با تروریست‌ها در کرکوک وجود دارد، افزود: نیروهای ارتش و پیشمرگه‌ها در روستاها و شهرهای توابع کرکوک در حال جنگیدن با داعش هستند.

نجم‌الدین ضمن تأیید اخبار منتشره درباره پیشروی تروریست‌های داعش در کرکوک طی 24 ساعت گذشته، گفت: تروریست‌های داعش شب گذشته در چند نقطه پیشروی‌هایی داشتند و کنترل شهرهای ملا عبدالله و مکتب خالد را در اختیار گرفتند. از طریق هماهنگی‌های صورت گرفته با فرماندهی کل قوا در بغداد و نیروهای پیشمرگه، امروز موفق شدیم دوباره تروریست‌ها را عقب برانیم واین در حالی است که جنگ در شهر ملا عبدالله هنوز در جریان است و پیش‌بینی ما این است که این نبردها تا شامگاه امشب نیز ادامه داشته باشد.

وی با تأکید بر اینکه عملیات پاک‌سازی تروریست‌های داعش ادامه دارد و پیشروی‌های آنها موقتی است، افزود: در درگیری‌های اخیر شماری از نیروهای پیشمرگه نیز کشته شدند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از شمال عراق، سرلشکر حسین منصور فرمانده نیروهای کل پیشمرگ در منطقه کرکوک در درگیر‌ی‌ با تروریست‌های داعش کشته شده است.

تروریست‌های داعش که از حمایت نیروهای انتحاری و خودروی‌های بمب‌گذاری شده برخوردار بودند، از شامگاه گذشته (9 بهمن) از چهار محور تلورد، مریم‌بک، ملا عبدالله و مکتب خالد به استان کرکوک حمله‌ور شدند.

گروه تروریستی داعش با سوء استفاده از شرایط نامساعد جوی، از این فرصت استفاده و از چهار محور مذکور به کرکوک حمله کرد.

کرکوک شهری نفتخیز و از مناطق مورد مناقشه اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق محسوب می‌شود که در 12 ژوئن گذشته به‌دنبال یورش داعش به استان نینوا و اشغال موصل، نیروهای پیشمرگه وارد آن شدند. در کرکوک کردها، اعراب و ترکمن‌ها قومیت‌های اصلی را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/ر*

 

پربیننده‌ترین اخبار بین الملل
اخبار روز بین الملل
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon
طبیعت
پاکسان