عسگری: کار فغانی با قضاوت در فینال جام ملت‌ها سخت‌تر شد

عسگری: کار فغانی با قضاوت در فینال جام ملت‌ها سخت‌تر شد

خبرگزاری تسنیم: رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشورمان معتقد است که کار داور بین‌المللی کشورمان با قضاوت در فینال جام ملت‌های آسیا سخت‌تر از قبل شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم و به نقل از سایت فدراسیون فوتبال، حسین عسگری در خصوص نحوه قضاوت علیرضا فغانی در فینال جام ملت‌های آسیا بین استرالیا و کره‌جنوبی گفت: با وجود حساسیت بالایی که دیدار فینال جام ملت‌های آسیا دارد شاهد اعتماد به‌نفس بالای گروه داوری و همینطور همکاری مناسب بین آنها بودیم. نتیجه آن هم کنترل بسیار خوب تمامی اتفاقات بازی در طول مسابقه بود.

وی ادامه داد: در قضاوت این دیدار مشکلی که قابل بحث باشد وجود نداشت. البته گویا به گونه‌ای برنامه‌ریزی شده بود که صحنه‌هایی که نیاز به بازبینی برای اظهارنظر دارد، بازبینی نشود اما به طور کلی اشتباهات شاخصی در این دیدار وجود نداشت.

رییس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال کشورمان خاطرنشان کرد: در یک صحنه به نظر رسید داور باید به یک بازیکن استرالیایی کارت زرد نشان می‌داد اما این اتفاقی نیست که در عملکرد داور مشکلی ایجاد کند. از نکات بسیار مهم داوری این دیدار، آمادگی جسمانی، کنترل و نزدیکی فغانی به تمامی صحنه‌های بازی بود.

عسگری درباره آینده فغانی با توجه به قضاوتی که در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا داشت، گفت: به غیر از مسابقات لیگ قهرمانان آسیا، بازی‌های دیگری پیش‌رو نیست اما برای همین مسابقات هم که از حدود دو هفته دیگر شروع می‌شود، تاکنون 3 ابلاغ برای قضاوت فغانی از سوی AFC به دست ما رسیده است. به این ترتیب فغانی باید در یک دیدار پلی‌آف و دو دیدار مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید قضاوت کند. آنچه مسلم است پرکاری داور خوب کشورمان در 2 ماه آینده، نشان از اعتماد AFC به وی است.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا گروه داوری ایرانی توانست از پتانسیل داوری ایران دفاع کند یا نه، اظهار داشت: بدون شک همینطور است. البته تا پیش از این هم نحوه قضاوت گروه داوری کشورمان و به خصوص علیرضا فغانی در دیدارهای بین‌المللی از اعتبار داوری ایران دفاع کرده است. با توجه به اینکه فغانی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا قضاوت کرده کارش بسیار سخت‌تر از گذشته می‌شود، چراکه حفظ این جایگاه از به دست آوردنش بسیار سخت‌تر است.

رئیس دپارتمان داوری فدراسیون فوتبال ادامه داد: تلاش‌های فغانی، وی را به این جایگاه رسانده و معتقدم با برنامه‌ریزی‌هایی که خودش انجام می‌دهد و با توجه به پیش‌رو بودن مسابقات المپیک در سال آینده و همینطور جام جهانی روسیه می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد.

عسگری گفت: فردا کوچکترین و کمترین کاری که از دست‌مان بر می‌آید را با حضور در فرودگاه و استقبال از گروه داوری کشورمان انجام خواهیم داد و همچنین طی مسابقات آتی لیگ هم از زحمات این سه داورمان تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

انتهای پیام/

پربیننده‌ترین اخبار ورزشی
اخبار روز ورزشی
آخرین خبرهای روز
فلای تو دی
تبلیغات
همراه اول
رازی
شهر خبر
فونیکس
میهن
طبیعت
پاکسان
گوشتیران
رایتل
مادیران
triboon